• dita

Bf Maj 2015

Hej tjejer nu har jag inte hunnit läsa allt som ni alla har skrivit här på ett tag. Men läste att någon skrev om att bli flyttad på RUL jag blev inte flyttad med sonen och han kom i vecka 38+1 dottern blev jag flyttad 2 veckor med vilket betyder att jag inte ens var gravid när gravtestet visade positivt ;) Hon är enligt RUL född vecka 38+2 enligt Bim vecka 40+2 (hon vägde då 2550g)
    Nu ville de flytta mig med 8 dagar men eftersom att jag har gjort Kub så går det ju inte ;) Så det ska bli spännande att se när denna lilla damen vill flytta ut ;)

Jag började med niferex utan att ha varit hos barnmorskan eftersom att jag började känna av den fruktansvärda tröttheten. Jag ska inte träffa barnmorskan förrens i februari då jag är i vecka 25 har träffat henne i vecka 8 för samtal i vecka 12 för inskrivning och sedan i vecka 17 för kontroll av uvi ;) annars är det långt emellan besöken här.
    Ska ju träffa läkaren nästa vecka pga alla mina sammandragningar och att slemproppen gått :( men nu har det lugnat ner sig lite vilket känns bra <3

Ha en jätte trevlig Lördag alla kram på er

• dita
    Titt ut skrev 2015-01-18 09:46:38 följande:

Jag är i vecka 23 men jag tycker min mage växer hela tiden men väntar ju tredje barnet så det kanske är därför. Jag tycker också att min mage är alldeles lagom nu, fast jag längtar till att vara höggravid ( jag måste vara knäpp)

Vad roligt att se era magar har fått för mig att jag är enormt stor men tycker vi alla ser ganska jämn stora ut :)
    Och nej Titt ut jag längtar också tills jag är höggravid varför det vet jag inte ;) men den mysiga känslan då man lärt känna barnet helt kan alla rutiner och känner till alla rörelser :) Finns inget bättre trodde att jag var den enda <3
  • dita
    Cherryay skrev 2015-01-21 18:53:03 följande:
    Jodå det är ok, måste varit bara en bit av slemproppen som lossnade igår eftersom det kom ännu en bit (dock något mindre) inatt också. Känner inget annorlunda och bebis lever loppan i magen så kan inte tänka mig att något skulle vara fel :)
    Skönt min slemmig gick för någon vecka sedan och här är allt som vanligt :) men man blir ju ändå rädd <3
  • dita
    Kissemiss skrev 2015-01-21 20:52:07 följande:

Hjärtat slår! Vi måste dock vänta kvar på jourläkare som ska ta fler tester, kolla om det är för mycket vatten osv.. Kan ta timmar! Är lite lugnare nu:) Så skönt att barnmorskan sa att vi hade tagit ett ansvarsfullt beslut att åka in:)

Skönt att få det kollat i alla fall och bra att hjärtat slår <3 skickar styrke kramar 
  • dita

Hej tjejer.
    Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen :(
    Lus läste lite att det tydligen är fler än jag som har sammandragningar :) Jag var hos en läkare som BM skickade mig till och blev sjukskriven 100% eftersom att mina fogar är så dåliga så jag inte klarar speciellt mycket alls kan knappt lämna och hämta äldsta sonen på skolan :( 
    Mina sammandragningar känns mera som pinvärkar för de gör riktigt ont men går över efter ett tag.

Någon mer än jag som haft brunaktiga flytningar? Hade det i två dagar och ska tilll BM på torsdag?

• dita

Tjejer hur har eran vikt legat vet att jag inte är ensam om det för jag har läst att några av er gått upp i vikt. Är i vecka 25 har ett sf-mått på 24 och har gått upp 7.5kilo :( känner mig enorm.

• dita
    Kissemiss skrev 2015-02-05 21:58:03 följande:
    SF på 25cm har jag för mig och 14kg plus! Inget som syns dock förutom att magen är stoor.
    Gud vad skönt att höra att det är fler ja min mage ser också stor ut speciellt när jag står :) Men känner mig stor ändå var liten med de andra 2 
  • dita
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-02-05 22:07:08 följande:

Har gått upp 8kg sen inskrivningen i v9. Gick väl upp ca 4 till mellan produktionen av bebis och inskrivningsveckan, så tot 12kg mot min normalvikt.

SF måttet låg på 27 så rätt stor mage men hade lika med första barnet.

V. 24+2 vid mätningen av vikt och SFmått.

V 25+3 idag.

Skönt att man som sagt inte är ensam om det :) kände mig lite ledsen men då är jag inte ensam om viktökningen i den nivån.
    Anonym (mullig) skrev 2015-02-06 17:15:03 följande:

Jag har inte gått upp något alls. Vägde mig hos BM nu i veckan (v 25+2) och har SF 25cm och samma vikt som vid inskrivning. Kan dock tillägga att jag är lite överviktig.

Vad skönt:)
  • dita
    Serah skrev 2015-02-09 18:20:54 följande:

Hej! Jag väntar mitt tredje barn nu i maj. Bara 100 dagar kvar enligt min app. Känns galet så fort tiden går ibland!

Får vi vara med? ;)

Hej och välkommen här är en till som väntar tredje :)

Idag är jag nere på två siffrigt till BF jippi :) Har nog aldrig blivit så glad som när jag upptäckte det. 

Tjejer hur ofta träffar ni barnmorskan?
  • dita

Hej alla pigga och glada. Det var ett tag sedan jag var inne och läste nu eftersom datorn krashade :( ser att någon redan fått sina små liv stort grattis Till er och välkomna till världen till de små.

Tjejer jag behöver er hjälp fick en färsk blödning i söndags och de kunde inte se var den kom ifrån någon som varit med om något liknande?

• dita
    Moolie skrev 2015-04-22 09:45:36 följande:

Vilken vecka är du i? Jag hade blödningar till och från under första trimestern. Mödravården under första trimestern är rent avskyvärd. Men testa ring och försök få ett vul.

pco skrev 2015-04-22 10:36:27 följande:

Ja jag fick två stycken störtblödningar i början en i v 6 och en i v 7 med extrem mensvärk som följd. Första gången kunde de inte se vart det kom ifrån och andra gången såg de som ett blåmärke på ytterkanten av livmodern, så blödningen va inte inne i livmodern utan den gick runt på nåt sätt. Kanske samma för dig?

Jag har bf 20 maj så jag är väl i v 36 men lill tjejen där inne verkar i alla fall mår bra och blödningen har slutat.
  • dita

Den 7/5 valde min lilla tös att komma till världen efter många om och men. Så exakt v38 kom hon efter en extremt jobbig förlossning med många fel från barnmorskan :( men nu mår vi bra :)

• dita
    Kissemiss skrev 2015-05-11 17:00:16 följande:

Grattis dita

litetmoln skrev 2015-05-11 17:11:54 följande:

Stort grattis! Ledsamt att det blev en jobbig förlossning. Hoppas att du får det bearbetat om du känner att det behövs. Sånt kan väl sätta sina spår annars.

Ciconiidae skrev 2015-05-11 17:27:04 följande:

Stort grattis!

Tråkigt att du inte känner dig nöjd med förlossningen. Får man fråga vad som blev fel?

Titt ut skrev 2015-05-11 19:21:49 följande:

Grattis! Tråkigt att det inte blev en bra förlossning. Berätta om du orkar/vill. Kan vara skönt att få prata av sig. Mys och vila nu med bebis.

Tack för alla gratulationer kan berätta mer imorgon när jag hunnit landa lite hemma

Grattis till alla som fått <3
Svar på tråden Bf Maj 2015