• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Sajood
    marriew skrev 2015-05-14 14:32:37 följande:

Dom kom nyss och hämtade våran prins för att ha honom under extra observation. Vi blir kvar här i kanske en vecka då han har haft lite feber och högt Crp. De vet inte om han har en infektion i lillkroppen så han måste vara under observation och få antibiotika:(

Nästan exakt ett dygn efter att han kom till mig måste de ta honom ifrån mig :'(

Usch, så tungt! Bra att de håller koll på honom. Hoppas att antibiotikan gör susen och att han piggnar på sig snabbt!
  • Sajood
    Serah skrev 2015-05-14 14:56:50 följande:

Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D

Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.

Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.

Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...

Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?

Och ni som fått, hur känns det för er?

Kämpa på! Bra att ni är i goda händer och att han blir utredd. Hoppas att ni får svar på prover och att han kan få må bra!

Här är det bara att vänta som gäller. BF+10 idag och inga känningar alls.
  • Serah
    Blicka skrev 2015-05-14 15:47:04 följande:

Jobbigt för er vad misstänker dom? Berätta om du vill.

Har en vecka till snitt. Inga känningar so far o så får det mer än gärna fortsätta! Barnvakterna kommer nämligen onsdag nästa vecka v 39 idag.

De misstänker cah, kommer knappt ihåg vad det heter i "svenska ord" men nåt med binjurebarken, som gör att man producerar för mycket manligt hormon och för lite kortisol (om jag nu minns rätt). Allt känns så overkligt på nåt sätt. Men är det så så kan de hjälpa vår lille kille att må bättre. Plus att det skulle förklara hans slöhet.

Spännande att kunna räkna ner och verkligen veta att du ska få barnet den dan :) Men om det sätts igång innan, blir det snitt då också?
  • Blicka
    Serah skrev 2015-05-14 21:43:55 följande:
    De misstänker cah, kommer knappt ihåg vad det heter i "svenska ord" men nåt med binjurebarken, som gör att man producerar för mycket manligt hormon och för lite kortisol (om jag nu minns rätt). Allt känns så overkligt på nåt sätt. Men är det så så kan de hjälpa vår lille kille att må bättre. Plus att det skulle förklara hans slöhet.

Spännande att kunna räkna ner och verkligen veta att du ska få barnet den dan :) Men om det sätts igång innan, blir det snitt då också?
    Förstår det känns overkligt men tacka vet jag sjukvården ändå för att de kan komma på om ngt är fel. Hoppas ni får klarhet snart o kan ta nästa steg utifrån det.

Om värkarna startar innan tidigarelägger de snittet. Snitt blir det så länge inte bebisen kommer i raketfart (vilket jag inte hoppas på). Har inga känningar heller, men inte ngn vila direkt. Har nu haft släktkalas hela dagen o knappt suttit ner. Imorgon kanske det blir lite vila iaf... Dags för sängen kan jag säga! Orkar inget mer idag.
  • Serah
    litetmoln skrev 2015-05-14 16:59:21 följande:

Jag är fortfarande på övertid. +7 dagar nu. Är faktiskt väldigt trött på den här tunga, otympliga och ont-överallt kroppen.

Vill gärna att det startar av sig själv istället för att bli igångsatt.

Igår vräkte jag bebisen men h*n lyssnade inte. Är lika gravid idag.

Låter tungt :( Håller tummarna på att det snart kommer igång då och att bebisen förstår att den blivit vräkt så att bebis kan packa ihop sina saker och komma ut fortast möjligt :)

Och ja, barnen är med sin pappa :) så de har det bra, det viktiga är att de har en av oss nära nu när det ser ut som det gör. De om några är i stort behov av trygghet. Men när de är i skolan så är pappan här :)
    Sajood skrev 2015-05-14 18:18:42 följande:

Kämpa på! Bra att ni är i goda händer och att han blir utredd. Hoppas att ni får svar på prover och att han kan få må bra!

Ja, vi är ju det, tack och lov. Ibland känns allt bara så tungt. Men efter detta kan det ju bara bli bättre, eller hur?

Låter jobbigt med den väntan! Du ska se att det sätts igång när du minst anar det :) hoppas det blir snart!
  • Isabella93
    Serah skrev 2015-05-14 14:56:50 följande:

Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D

Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.

Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.

Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...

Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?

Och ni som fått, hur känns det för er?

Usch vad jobbigt det måste vara för er! Skönt endå att det finns människor som vet vad de håller på med och kan hjälpa till! Hoppas lillkillen blir bra snart och att ni får åka hem o mysa tillsammans allihopa.

Jag har 7 dagar kvar till bf. Haft väldigt intensiva och starka värkar sen i söndags nu, sambon tror det blir bebis till helgen så jag hoppas han har rätt :) jag har haft väldigt ont i svanken idag och svärmor sa att det va ett starkt tecken på att något är på gång..hoppashoppas!
  • litetmoln
    Serah skrev 2015-05-14 21:43:55 följande:

Hoppas att han får bästa hjälp och snart blir bättre! Förstår att det känns tufft just nu.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    Sajood skrev 2015-05-14 18:18:42 följande:

Har du fått någon tid för igångsättning om inget händer? För mig blir det ev den 22 om bebis ej vill komma ut själv.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • Titt ut

Bebben85: Grattis till dottern. Super mysig bild. Vill också gosa med bebis nu.

Låter tufft för er som har bebisar som kämpar med infektioner. Men snart blir det bättre och ni får komma hem till ert. Styrkekramar till er.

Jag är i vecka 39+4 och har haft förvärkar sen ca tre veckor tillbaks till och från. Ibland regelbundna under flera timmar men sen har det slutat. För några dagar sedan molade det i ryggslutet en hel dag och jag trodde verkligen att nu borde det sätta fart på riktigt men sen slutade det och jag har inte kännt något alls sen dess. Har haft en del sammandragningar nu ikväll men inga förvärkar. Bebben kommer när den är redo och då är jag också redo

• S1528

Usch, den här natten blev då inte som det var tänkt.. Under min förlossning gjorde jag illa en muskel i ryggen och har haft problem med smärta sedan dess.. Jag fick med mig smärtstillande ifrån BB som jag skulle ta emot ryggsmärtan om det blev kris och vanlig alvedon inte hjälpte, tog en av dom tabletterna ikväll och blev bokstavligt talat helt borta! Kände att jag andades för lite i sömnen och var väldigt groggy.. Slog upp medicinen i fass och janusinfo och fick veta att den passerar över i modersmjölken och att det finns risk för andningsdepression hos bebisen! Panikkänsla deluxe och jag vågade inte riskera att amma inatt, så nu är klockan 00.00 och jag har precis lärt mig att blanda ersättning som turligt nog fanns hemma..

Usch så obehagligt :( Nu blir det ingen amning de närmaste 12 timmarna, skulle aldrig förlåta mig själv om något hände :(