• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Sabine

Jobbigt med bebisar som har onye i magen. Min lilla flicka verkar tåla vilken mat som helst jag äter både jordgubbar, färskpotatis och skaldjur :) hon sover som en stock på nätterna med mellan 23-08 utan amning så jag är oerhört bortskämd med sömn.

Har även fått första leendet :)

Imorgon är det dop hoppas att allt flyter på och jag slipper känna stress!

• Kissemiss

Min bebis äter varannan till var tredje timme dygnet runt.. Sju veckor blir han idag Väger nästan sex kilo och är 58cm lång :D

• Blicka
    Sabine skrev 2015-06-13 00:08:37 följande:

Jobbigt med bebisar som har onye i magen. Min lilla flicka verkar tåla vilken mat som helst jag äter både jordgubbar, färskpotatis och skaldjur :) hon sover som en stock på nätterna med mellan 23-08 utan amning så jag är oerhört bortskämd med sömn.

Har även fått första leendet :)

Imorgon är det dop hoppas att allt flyter på och jag slipper känna stress!

Leende är så härligt! Min tös, tre veckor, försökte sig på ett igår. Man smälter ju!

Lycka till med dopet idag!
  • marriew

Min lillkille fyller 1 månad idag. Äter varannan timme på dagarna och var tredje på nätterna.

Han har mycket gaser beroende på vad jag ätit..glass, hallon, mycket grädde, lök och vitlök är jag tvungen att undvika.

Har även en helt trasig bröstvårta och mjölkstockning på samma bröst. Har legat i feber och nästan gråtit mig igenom amningen. Har amningsnapp och har pumpat när det inte gått. Men det kommer inte mycket mjölk när jag pumpat så det bästa är att bita ihop och låta han suga. Febern har äntligen gått ner iaf så det är på bättringsvägen :)

• Blicka
    marriew skrev 2015-06-13 10:55:09 följande:

Min lillkille fyller 1 månad idag. Äter varannan timme på dagarna och var tredje på nätterna.

Han har mycket gaser beroende på vad jag ätit..glass, hallon, mycket grädde, lök och vitlök är jag tvungen att undvika.

Har även en helt trasig bröstvårta och mjölkstockning på samma bröst. Har legat i feber och nästan gråtit mig igenom amningen. Har amningsnapp och har pumpat när det inte gått. Men det kommer inte mycket mjölk när jag pumpat så det bästa är att bita ihop och låta han suga. Febern har äntligen gått ner iaf så det är på bättringsvägen :)

Duscha varmt o massera det onda bröstet o köp bröstvärmare på Apoteket att ha i bhn. Hjälpte mig när jag fick mjölkstockning med mellanbarnet förutom att han sög på det. Hoppas du snart mår bättre
  • marriew
    Blicka skrev 2015-06-13 11:59:48 följande:

Duscha varmt o massera det onda bröstet o köp bröstvärmare på Apoteket att ha i bhn. Hjälpte mig när jag fick mjölkstockning med mellanbarnet förutom att han sög på det. Hoppas du snart mår bättre

Dusch och massage är skönt kan stå där en evighet:) Tack för tipset, det ska jag skicka sambon och köpa direkt:)
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-12 22:21:49 följande:

Vad skönt att det är lite bättre. Har inte testat pysvenyilen, kan bli aktuellt då det är mkt gaser här med. Bajsar inte varje dag, två dagar sedan sist nu. Helammas o gärna ofta! Min tjej har jättesvårt att somna utan att snutta på bröstet. Napp är ingen favorit ännu tyvärr. Tänker att de täta amningarna kan bidra till magont också... Hoppas på hyfsad natt nu.

Min tjej har också väldigt svårt att somna utan bröstet. Har även här väldigt täta amningar , inatt hsr det känts som det varit varje halvtimme. Innan har jag fått sova ganska mycket på nätterna. Tjejen är ju bara 9 dagar än så länge så jag tänker att de täta amningarna är naturligt nu när hon är så liten fortfarande?!

Jag testade Amningsnapp då jag hade så såriga bröstvårtor och tror att den bidrog till mycket luft i magen för lilltjejen, tur att såren är borta nu så jag slipper den.
  • Sabine
    marriew skrev 2015-06-13 10:55:09 följande:

Testa och låta han suga åt andra hållet på brösten alltså att du lägger bebisen mage mot din sida istället för mage mot mage. Förstår du?
  • marriew

Stockningen är borta, har bara såret på bröstvårtan kvar. Stackarn får äta rosa mjölk ibland för att det blöder :/ Men det börjar göra mindre ont iaf så jag grämer mig inte lika mkt nu för att amma det bröstet :)