Inlägg från: Anonym (y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (y)

Min kille lämnar mig pga graviditet

sextiotalist skrev 2014-09-04 09:07:52 följande:
    Som kvinna har man alltid ett val, känner man sig inte redo att bli mamma (oavsett ålder) så kan man alltid göra abort. Man kan alltså som kvinna ha sex oskyddat utan att vara redo att bli förälder.
    Männen har inte det valet, så rent krasst, så om man ska dra det till sin spets, så bör ingen man ha sex om han inte är redo att bli pappa, men vi kvinnor kan det.
    Så då släpper vi detta.
    Haha är du på riktigt? Feministgrisar gafflar om jämställdhet och lika löner sen när det kommer till sex, så ska män inte ha rätt att knulla på lika villkor? Haha.

Nej.

Mannen har all rätt att inte vilja bli förälder, skita i ungen och inte betala ett jävla korvöre.
  • Anonym (y)
    Chrysabelle skrev 2014-09-05 09:41:03 följande:
    Betala måste han göra.
    Inte alls.
  • Anonym (y)
    molly50 skrev 2014-09-05 10:44:36 följande:
    Betala underhåll är han tvungen att göra.
    Nej, det är han inte alls det.

Och det är bara helt idiotiskt att svenskt samhället försöker förmå honom att göra det när han inte vill bli pappa. Det är sin sak om han ville bli pappa från början och sen skiter i sitt barn. Det är helt annan femma. I ett sådant scenario hade jag hållit med alla som säger att pappan måste betala. Men han ska absolut inte behöva betala om han inte ville bli pappa från början! Under inga som helst omständigheter. Det borde mamman få göra alla dagar i veckan.

Det är bara att A) nolltaxera eller B) jobba svart eller C) flytta till Norge/England, så vips så landar notan på Offantliga sektorn & joke is on you, taxpayers (douchebags).
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet