Inlägg från: Ca_rr_o87 |Visa alla inlägg
  • Ca_rr_o87

väntar första barnet apr-maj 15

Hej! Jag plussade för några veckor sen går in i v 9(8+0) i morgon. Första barnet. Har bf 16/4-15. Har varit på första samtalet med bm, ska tillbaka för inskrivningssamtal den 24/9. Har även bokat en tid hos en privat gyn som ska göra vul på måndag. Har fått alla möjliga symptom redan som ont i hårbotten, mår illa små stunder flera gånger om dagen, har redan gått upp i vikt, fått mage, foglossning, och jag vakna upp med halsbränna idag. Några av dessa symptom är ganska tidiga med tanke på vilken vecka jag är i. Har funderat på att antingen så kan jag vara längre gången än vad jag tror, eller så kan det vara två st, eller så är det då att vissa får symptom tidigare än andra :) återstår o se. Som sagt långa dagar till måndag!!

• Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-04 17:38:34 följande:
    Grattis :)

Jag har också en del symtom redan, mår illa titt som tätt, kissar ofta och har som mensvärk. Känner mig också väldigt trött och blir snabbare andfådd om jag är ute och cyklar.

Gör man vul av någon speciell anledning?
    Vi gör vul bara för vi vill se hjärtat :)
  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-08 11:08:37 följande:

Idag har jag inte fått en jätte bra start på dagen, mitt illamående har börjat bli värre det senaste dagarna och idag har jag varit tvungen att sjukanmäla mig från jobbet. Känns lite svårt att dölja mitt tillstånd om jag inte kan äta vår pedagogiska måltid på jobbet.

Har ni några tips på hur ni hanterat illamåendet? Jag har funderat på om jag ska testa postafen, någon som har erfarenheter?

Mitt illamående har blivit värre oxå, var tvungen att sjukskriva mig från jobbet idag med. Jag har hört att man kan äta typ torra kex eller skorpor. Fast man är ju inte speciellt sugen på sånt när man mår illa. Är det någon mer som mår illa när ni äter riktig mat? Jag kan typ bara äta fil, yoghurt eller macka.

Om bara några timmar ska vi titta på bebisen för första gången :) spännande och nervöst :)
  • Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-08 18:13:27 följande:
    Sallad och äpplen är det som funkar bäst för mig Tungan ute Men ja jag har också hört det och att man ska småäta. Min man kom hem och sa att han hört att pastasallad kan vara bra.

Hur var det att se er lilla?
    Okej! Då ska jag prova det, tack för tipset!

Det var hur grymt som helst ???? hjärtat tickar på jätte fint och var bara en dag skillnad emot va jag hade räknat ut. Efter idag så känns det mer verkligt. Så fort man tittar på bilden( vilket man inte kan sluta göra) så fattar man att "den" finns i min mage :) så grym upplevelse. Längtar redan tills nästa gång :) sen blev jag faktiskt lite chockad över att dom inte gjorde vul utan ett vanligt på magen och det syntes hur tydligt som helst i v 9 ????

Grym dag!!
  • Ca_rr_o87

Va roligt! Ja, vi har typ berättat för alla :) kunde inte hålla oss. Det är oxå hur grymt som helst att göra :)

• Ca_rr_o87
    frusavarino skrev 2014-09-09 15:07:02 följande:
    Fantastisk!

Så himla skönt att ha någon att skriva med så här, känner mig väldigt ensam än så länge!
    Ja, det är jätte skönt ;) vart bor du?
Svar på tråden väntar första barnet apr-maj 15