• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • 1StoltMamma
    Alvolina skrev 2014-09-16 21:31:17 följande:

Igår gick tvättmaskinen sönder, idag fick jag mens och avslutade sedan kvällen med att krocka bilen med grannen. Vill bara gräva mer mig i ett djupt hål och försvinna ett litet tag.

Usch inte kul alls.
  • Alvolina
    Ellonbellon skrev 2014-09-16 22:30:29 följande:

Uff, många som inte känner sig på topp nu. Trist. :( Hoppas det snart sker något bra som får er på bättre tankar!

Jag har massa saker att se fram emot denna hösten så det är bara att hålla ut! Har aldrig varit så bokad som nu, vilket som sagt är kul men jag inser också att det är ett sätt för mig att mota bort de negativa tankarna. Önskar att jag slapp ha den anledningen.

Nu har jag börjat knapra på min rosenrot och munkpeppar igen. ÄL-tester blir det också.

Så om två veckor är det ÄL igen :D

Någon som har tips på något bra spermatest? Min man har tidigare fått positiva resultat men känner sig lite orolig för att det är honom det är fel på.
  • Alvolina
    Therese2014 skrev 2014-09-16 18:11:12 följande:

Är så himla spänd tjejer! Så länge kvar till bim men det gör inte så mycket om det blir plus eller minus, det känns bara fantastiskt att hoppas på en graviditet och ha en sambo som är så ivrig över allt! :) hihi går och räknar dagarna, Gud vad spännande!:D

Underbart! Känner igen den känslan. Det är precis så det ska vara. Får be om ursäkt för mina bittra inlägg :P jag har självklart tyckt detta skulle bli roligt, nu är det mest ångestladdat och något vi bara måste få till för att få ro.
  • Missyk

Alvolina, det stämmer jag såg att det råkade bli två trådar. Autostavnigen gjorde sitt på första försöket så jag backade och skulle ändra, vips var det två trådar. Jag ska plocka bort den andra men har haft full rulle med utlandssemester och starten av plugg! Och bebisverkstan :)

• Missyk

Vad kul att ni är så många nya i tråden! Nu har vi massor med tummar vi kan hålla :)

Själv tror jag att jag har Äl vilken dag som helst nu, känner de i magen och ser det i trosorna haha!

Såg ni pratade om Äl tester, pfhaa de där fungerar inte på mig heller. Får bara fjösiga utslag på dom, aldrig något som ser positivt ut. Ändå så envisades jag med att testa igen denna månaden..och guess what, fortfarande ingen stegring! Däremot tunna streck, bättre än förra gången jag testade :)

• Alvolina
    Ellonbellon skrev 2014-09-17 08:11:23 följande:

Alvolina

Alvolina

Det enda spermietest jag hört om är Clearblue. Finns det fler?

Testlagret har också. Har inte kollat runt så mycket men det är det jag har hittat hittills.
  • Tussigullan

Jag hoppar in. Ska ha mens om en vecka så äl i början av oktober..så då blir det inte bim förrän i slutet av oktober hehe..men hakar på redan nu :)

• Sopan01

Hej! Får jag hoppa in här? Aldrig varit med i en BIM-lista men hänger rätt mycket (för mycket?!) på FL.

BIM 16/10.... Har alltså fortfarande mens just nu men sen så börjar verkstaden igen! Detta är också min första månad med pergotime så lite extra förväntansfull.

Svar på tråden BIM oktober 2014 -