I have a kid skrev 2014-09-04 23:15:45 följande:
Berätta gärna eran resa om du orkar :) Ger hopp :)
Har själv ett barn som kom till på 4 månader utan pergotime trots att jag har pco
Med första barnet började vi försöka i mitten av 2008. Jag fick ingen mens, sökte tillslut för det i slutet av 2008. Fick Provera för att starta mensen och Pergotime 50mg. Jag fick ingen ägglossning av Pergon, däremot en spontan ägglossning som ledde till mitt första plus. Det blev ett tidigt mf.
Efter det ville jag inte ta Pergo igen utan fokuserad på att gå ner i vikt. Efter ett halvår fick jag ägglossning och plus igen. Den här gången fick jag behålla graviditeten och mitt första föddes 2010.
Innan vi började försöka med tvåan så hade jag gjort ännu en rejäl viktminskning. När vi började försöka så fick jag egen äl efter två månader, men det blev inget. Två månader senare fick jag en ny äl och blev gravid. Tvåan föddes 2012.
Den här gången började vi försöka augusti-13. Fick äta Provera i augusti, hjälpte inte. Åt Pergo i november, februari och april med Provera däremellan men ingen ägglossning. Jag har testat Metformin men blev för sjuk så jag slutade ta dom.
Jag har gått ner mer än 20kg men det verkar inte hjälpa den här gången.