• pemmz

wish shopping

Någon som har beställt från wish? Hur funkar det med tull och så??

• Svar på tråden wish shopping
  • AnonymEmma

Tänkte beställa lite saker därifrån men vill gärna veta om nån vet att det är säkert att köpa därifrån? För vill inte bli lurad på massa pengar!

• Starka

Jag har beställt tre gånger därifrån och har blivit nöjd varje gång

Vissa saker har tagit lite tid men allt har varit helt och fungerat. Det enda som var liiiite mockigt var att vissa grejor skickas som rek och då endast en sak i taget så ena ordern fick jag köra till posten 6 gånger för att hämta men det var det värt med tanke på priset

• AnonymEmma

[quote=75627753][quote-nick]Starka skrev 2015-08-11 23:40:27 följande:[/quote-nick]Jag har beställt tre gånger därifrån och har blivit nöjd varje gång

Vissa saker har tagit lite tid men allt har varit helt och fungerat. Det enda som var liiiite mockigt var att vissa grejor skickas som rek och då endast en sak i taget så ena ordern fick jag köra till posten 6 gånger för att hämta men det var det värt med tanke på priset[/

Åh vad bra! Då vet jag det tack så mycket!

• AnonymEmma

Det står att Wish ska ha fri frakt när man handlar över ett viss pris men frakten läggs ändå till! Vad gör jag??

• Nicolechristiansen

Frakten är bara gratis om just den grejen kosta 175 kr eller mer och då är det bara den som fraktas gratis inte de andra grejorna du köper

• mammatill6

Har handlat en hel del där men nästan allt har varit sjräp. Kläderna är bra men annars.... aldrig mer. ovh oerhört lång leveranstid. Fyndiq.se är bättre.

• Timothy

Jag väntar på en leverans som skulle kommit 23 februari 2016. Ingen leverans ännu 16-04-01 + inget svar från leverantören eller WISH. WISH är Skit.Min son beställde samma sak som jag 2 månader tidigare, den var 3 veckor sen :( Högtalaren fungerade i ca 2 veckor och efter det obrukbar. Det går inte att få kontakt med varken leverantören eller WISH.

WISH säljer inga kända märken. Det är bara "Hong Kong" skräp. Billigt? Nej. Lägg till 100 kr och köp hemma. Då har Du i alla fall en Garanti som fungerat och slipper tjata med hela världen om var Dina saker är.

Logga in på WISH och sök på vilket kända Företag som säljer där. Det finns inga :(

• Fröken Apelsin
    Cassandraholm skrev 2016-01-16 09:10:34 följande:

Någon som fått betala moms? Hur många procent osv?

Momsen på kläder är 25 %, sedan lägger posten ofta på en hanteringsavgift på 100 kronor/paket, moms betalar man bara om man beställer för över 1500 kronor och den är på 12% på kläder.
Svar på tråden wish shopping