• mraj

Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.

Jag är 24 år, arbetslös men förut jobbat som inredningssnickare, och tänker rösta på MP 2014.

Funderingar?

• Svar på tråden Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.
  • Anonym (Kalle)

Tycker du att Romson och Fridolin är bättre än Wetterstrand och Eriksson?

• mraj
    Anonym (Kalle) skrev 2014-09-04 21:31:58 följande:

Tycker du att Romson och Fridolin är bättre än Wetterstrand och Eriksson?

Ja, lite. De säger sig i alla fall representera grön ideologi och inte liberalismen, som Wetterstrand någon gång uttryckt. Egentligen föredrar jag den agenda som Schlaug/Samuelsson representerade.
  • Anonym (Kalle)
    mraj skrev 2014-09-04 22:27:02 följande:
    Ja, lite. De säger sig i alla fall representera grön ideologi och inte liberalismen, som Wetterstrand någon gång uttryckt. Egentligen föredrar jag den agenda som Schlaug/Samuelsson representerade.
    Jag gillar Wetterstran mycket. Skulle vilja se henne och Fridolin som språkrör.

Läste någonstans att hon kanske är på väg tillbaka, får hoppas det blir en röd-grön majoritet, det ser ju bra ut.
  • enånittitre

Illegala invandrare behöver endast betala 50 kronor när de går till tandläkaren medans vi andra får betala 1000 kronor.

-Är inte detta en etisk diskriminering?

• Gert

Jag har två frågor.

Hur ser du på att Miljöpartiet i Schweiz vill stoppa sin invandring på grund av att invandring är dåligt ur miljösynpunkt?

Min andra fråga handlar om du tror på konspirationsteorier som är vanliga bland miljöpartister.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • mraj
    Anonym (Kalle) skrev 2014-09-05 18:36:09 följande:

Jag gillar Wetterstran mycket. Skulle vilja se henne och Fridolin som språkrör.

Läste någonstans att hon kanske är på väg tillbaka, får hoppas det blir en röd-grön majoritet, det ser ju bra ut.

Bra som talare, men hon och jag står lika långt ifrån varandra politiskt som Centern och Moderaterna gjorde på 70-talet. En rödgrön majoritet vore kul, dock med V ingåendes i densamma anser jag. Ser dock hellre Romson som miljöminister än Wetterstrand, för den ministerposten kommer de väl, av allt att döma, ändå beslagta i oktober.
  • mraj
    enånittitre skrev 2014-09-05 18:46:03 följande:

Illegala invandrare behöver endast betala 50 kronor när de går till tandläkaren medans vi andra får betala 1000 kronor.

-Är inte detta en etisk diskriminering?

Har invandrare så mycket pengar, menar du?
  • mraj
    Gert skrev 2014-09-05 18:56:27 följande:

Jag har två frågor.

Hur ser du på att Miljöpartiet i Schweiz vill stoppa sin invandring på grund av att invandring är dåligt ur miljösynpunkt?

Min andra fråga handlar om du tror på konspirationsteorier som är vanliga bland miljöpartister.

Det är måhända miljöpartister som uttryckt sig så där nere, men inget i grön ideologi pekar på en konfliktyta mellan olika kulturer och god miljö, så jag känner ingen samhörighet med dem, och delar inte förslaget, som t o m fått kritik av andra miljöpartister, dvs alla i Schweiziska MP stod inre bakom det naturligtvis.

Finns säkert konspirationsteoretiker, men jag jag har aldrig mött någon i partiet. I partiet tycker man inte lika såklart, de som du åberopar får stå för sina åsikter själva helt enkelt.

Har en fråga till dig; Hur ser du på nationalism? Dvs, skulle du vilka ha en folkstat av "svenskar", även om invandring/integration inte var kopplade till några problem öht?
  • enånittitre
    mraj skrev 2014-09-05 21:10:18 följande:
    Har invandrare så mycket pengar, menar du?
    Är du inte läskunnig?
    Jag menar ingenting, min frågeställning var om MPs beslut om att låta illegala invandrare betala 50:- istället för 1000:- var etisk diskriminering.
Svar på tråden Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.