Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Ett dilemma om barnuppfostran

Inget av sätten är vettiga.
    Att ge presenter, komplimanger och tillåta farliga (!?) saker låter ju helt galet. Nästan lite psykotiskt..?

Men även att gå runt och påpeka fel så att barnet mår dåligt är ju helt galet.

Vad är det du har hört för konstiga saker om barnuppfostran egentligen? Har du läst något i ämnet, eller har du bara hört folk prata?

Och att uppskatta sina barn och att säga ifrån är ingen motsättning. Uppskattar sina barn gör man ju hela tiden, oavsett om man säger ifrån eller inte. Jag förstår faktiskt inte alls vad du menar.

• Natulcien
    Natulcien skrev 2014-09-05 16:01:25 följande:

Inget av sätten är vettiga.
    Att ge presenter, komplimanger och tillåta farliga (!?) saker låter ju helt galet. Nästan lite psykotiskt..?

Men även att gå runt och påpeka fel så att barnet mår dåligt är ju helt galet.

Vad är det du har hört för konstiga saker om barnuppfostran egentligen? Har du läst något i ämnet, eller har du bara hört folk prata?

Och att uppskatta sina barn och att säga ifrån är ingen motsättning. Uppskattar sina barn gör man ju hela tiden, oavsett om man säger ifrån eller inte. Jag förstår faktiskt inte alls vad du menar.

Jag kan tillägga att så länge du älskar och respekterar ditt barn, bemöter hen med empati och behandlar hen som en tänkande och kompetent person, så faller det mesta på plats av sig självt.
Svar på tråden Ett dilemma om barnuppfostran