• willy

Villrådig bonusmamma behöver hjälp!

jag skulle inte bry mig så mycket om biomamman och barnets liv hos henne. detta kan man inte styra och helt ärligt kan vara irriterande för mamman. det mesta du kan göra som bonusmamma är att ge barnet ett tryggt hem och behandla henne lika som dina agna. mamma är mamma, visst, men jag skulle inte underskatta din roll heller. en bonusförälder kan vara bara en statist men kan likaväl vara en riktig extra förälder. inte juridiskt sett såklart, men känslomässigt...

• willy

ja kan inte påstå att jag har recept för den perfekta styfamiljen men jag kan tala om för dig hur det var för mig.ja personligen mådde bättre näg jag accepterade saker och ting på det sättet. vi sköter vårat, pappan sköter sitt. visst kan man tänka ibland att han försummar barnet men det är ju hennes pappa och han har rätt att tillbringa tid med henne. även viktigare, HON har rätt att träffa sin pappa. detta kommer man inte ifrån. man kan försöka påverka honom men ärligt talat hur irritrande är det? skapar bara onödiga konflikter. nej, vi kör fint och artigt här. sparsamt med kritik. man gör sitt bästa när man har barnet hos sig. det är ju i grund och båtten - ett delat barn. min åsikt alltså

Svar på tråden Villrådig bonusmamma behöver hjälp!