Inlägg från: Anonym (soffan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soffan)

Gravid efter missfall?

Hej! 
    Vi fick missfall i v.6+1 och vi vill försöka igen. När jag var på gynmottagningen sa de att eftersom allt är ute och ingen skrapning behövdes göra avgör jag själv när jag är redo :) Jag har testat med clearblue ältester för att se så allt kommer igång och fick utslag på den igår (torsdag). Vi myste till det igår och jag undrar nu om någon annan suttit i samma situation? Hur gick det för er? blev det en bebis? 

Kram!

• Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Anonym (soffan)

Tack för att ni delar med er! Jag håller tummarna för oss alla :) jobbig väntan nu i två veckor!! Har nog läst igenom varenda tråd här på familjeliv och det ser oerhört olika ut om det slutat i missfall igen eller blivit en bebis! Vi får följas åt och hålla tummar o tår!

• Anonym (soffan)
    Veritas18 skrev 2014-09-07 23:59:41 följande:

Att du har ägglossning betyder att din kropp är redo. Var på gyn efter ett missfall (v 5+0) och läkaren sa attman inte behöver vänta och kan prova igen. Om din kropp inte är redo så hade du inte fått ägglossning.

Lycka till. Håller tummarna :)

Okej! Det inger ju hopp iallafall! Tack! :)
  • Anonym (soffan)

Beklagar missfallet :( och Jag håller med dig! De riktlinjer jag fick var de som jag skrev om högst upp. Men läser man genom andra trådar kan man se hur vissa läkare råder en att vänta medan andra säger att man kan köra på direkt.

Vi har ju inga barn sedan innan så för vi valde att köra på direkt! Sambon var först tveksam om man skulle det men vi sa som så att får jag ägglossning så räknar vi med att kroppen är redo! Det var inte riktigt en planerad grav förra gången, utan vi kände mest att "blir det så blir det", ingen stress. Men det tog sig direkt och nu när det slutade i missfall märkte man hur gärna man egentligen ville detta.. Så vi väntar förväntansfullt nu om det blir något eller inte! Men mitt råd är att om man själv känner sig redo och är "frisk" eller hur man kan kalla det efter missfallet så kör på :) vad det verkar så finns det ju inga studier som tyder på att chanserna för missfall ökar bara för att man blir gravid direkt :)

Kram!

• Anonym (soffan)

Hej tjejer! Hur går det för er? Idag tycker jag se att mina bröst svullnat och jag är lite öm, så var det sist okcså. Så jag hoppas hoppas hoppas!!!

• Anonym (soffan)

Nej jag har inte testat något ännu :) idag är jag på dag 28 i cykeln, men tror det är för tidigt att testa. Jag har sagt till mig själv att jag ska vänta till helgen (om ja orkar hålla mig :)) då hinner man ju se ytterligare symptom isåfall.

• Anonym (soffan)
    Victoria8526 skrev 2014-09-15 21:02:01 följande:

Ok, men jag syftade mest på att du hade kollat så hcg hade gått ner från förra graviditeten, så att du kan vara helt säker på att det är en ny graviditet om det nu skulle visa positivt! Håller tummarna för dig!!

Jaha du menar så :) ja i samband med missfallet fick jag ta 3 blodprover, det andra provet var dagen efter mf i hormonnivån låg då på 200 någonting, och det sista provet gjordes 6 dagar efter mf och nivån låg då på 8, och allt under 12 räknas som negativt tydligen :)
  • Anonym (soffan)

Jag kunde inte hålla mig så jag testade idag ändå! Dumma mig!! Givetvis var det negativt. Men det är ju tidigt än det vet jag.. är bara på äl+11. Även om jag någonstans inom mig visste att det förmodligen är negativt så blir man ju så nedstämd. Varför utsätter man sig för det ändå? :( 

Men brösten fortsätter att svälla och jag har ont i ländryggen så jag har en gnutta hopp ändå. Graviditeten som var nu sist så enligt barnmorskan hade jag äl på dag 14, men plussade inte förens dag 33, alltså 19 dagar efter äl.. 

Vad tror ni?? kan jag hoppas ändå?? :(

• Anonym (soffan)

Hej! Jag vill inte göra dig orolig men så startade mitt missfall. Små små fläckar på pappret endast näe jag va på toa till wn början. Men jag råder dig till att besöka gynmott o göra ett vul. Det gjorde jag och dom tog hand om mig på ett otroligt bra sätt. Men de gjorde också klart för mig att det är inte ovanligt med blödningar så tidigt i grav, det är mycket som händer mdd kroppen. Men jag håller mina tummar för dig kram ?

Svar på tråden Gravid efter missfall?