• tessan27

    reklamation utan kvitto

    Hej

    Jag skulle idag reklamera ett par byxor som jag köpt i en fysisk affär, expediten tyckte att det var en solklar reklamation men kunde inte ta emot den då jag inte hade något kvitto. Affären säljer bara sitt eget märke så det var ingen tvekan om vart byxorna var köpta. Vad gäller?? Måste jag kunna uppvisa kvitto? Jag kräver inga pengar tillbaka utan ett par nya byxor.

    Reklamerade utan kvitto i en annan butik precis innan och då fick jag ett presentkort med summan på då jag inte ville ha en likvärdig vara. Även denna butik säljer endast sitt egna märke...

    Ska det vara så olika??

    tack på förhand.

    Therese

  • Svar på tråden reklamation utan kvitto
  • tessan27

    Kontoutdrag har jag, då får jag åka tillbaka till affären och visa upp det då.

    Det var så roligt för i den andra affären sa jag till och med att jag köpt den av en kompis och att jag därför inte hade något kvitto... det gick bra ändå.

  • tessan27

    det tror jag inte, det är en stor kedja som finns över hela landet och även utomlands. Dem är mycket generösa med sina reklamationer. Är stamkund där och det är inte alltid jag hittar rätt kvitto om jag måste reklamera något. Och eftersom dem bara säljer sitt eget märke så är det aldrig något problem.

    Har även reklamerat utan kvitto i andra affärer som endast säljer sitt eget märke. Bara plagget inte är mer än 3 år.

  • tessan27

    Jag tror att det var butikschefen jag pratade med. Men men, jag får försöka en gång till och se om det går med kontoutdrag. Köpte byxorna i somras så det har inte gått så lång tid i alla fall.

Svar på tråden reklamation utan kvitto