• Hannah76

    reklamation utan kvitto

    Det är kundens ansvar att kunna visa var varan är köpt, för hur mycket och när. Kvitto är en värdehandling som ska sparas. Ett konroutdrag säger inget om vilken eller vilka varor du köpt.
    Reklamtion ska ske inom skälig tid.

    Det finns utrymme för tolkningar. Och butiker är mer eller mindre tillmötesgående.

  • Hannah76

    Det är kundens ansvar att kunna visa var varan är köpt, för hur mycket och när. Kvitto är en värdehandling som ska sparas. Ett konroutdrag säger inget om vilken eller vilka varor du köpt.
    Reklamtion ska ske inom skälig tid.

    Det finns utrymme för tolkningar. Och butiker är mer eller mindre tillmötesgående.

  • Hannah76

    Jag skulle gå tillbaka och be vänligt att få prata med butikschefen.
    Att vara arg eller sur kommer man inte långt med (menar inte att du är det).

  • Hannah76
    tessan27 skrev 2014-09-05 16:49:20 följande:

    Jag tror att det var butikschefen jag pratade med. Men men, jag får försöka en gång till och se om det går med kontoutdrag. Köpte byxorna i somras så det har inte gått så lång tid i alla fall.


    Du kan alltid maila deras huvudkontor.
    Men ge dem en chans till.
Svar på tråden reklamation utan kvitto