• zorina

Mammor i maj 2015

Nippertippan skrev 2015-01-28 10:06:32 följande:

Var på flödesultraljud igår där dom kollade kärlen på min sida i första hand.

Som det såg ut igår var det bra i nuläget och riskerna för en ny havandeskapsförgiftning.

En sån enorm lättnad men självklart finns det i bakhuvudet.

Om inget annat sker är det tul i v 32. Känns konstigt då var sonen redan född :)

Låter bra! Här mår bebis också bra än så länge.. Men ja har legat inne två dygn pga att dom inte får ordning på min sköldkörtel. Men så länge det bara påverkar mig så är ja glad.. Än så länge jag inga tecken heller på hf.. Men e i v 25 bara så än så länge e jag glad att ja slipper. Har ev fått grav diabetes oxå bara för att krångla till det ännu mer... Vet intw vad det innebär alltihopa men som sagt ja hoppas lillen kan va kvar ett tag till i magen :)
  • zorina

Ja men de ska gå bra för alla oss hoppas jag :). Ja det är segt att vara sjukskriven men är väl bara att härda ut :).. Ja attans de har ja glömt fråga om 3d ultraljud.. Måste komma ihåg det på nästa v ultraljud :).. Vore intressant att se :)

• zorina
    Palle76 skrev 2015-02-02 19:43:29 följande:

Ska bli riktigt spännande att se på 3d hur den lille ser ut :) Så får man ju chansen till ett ul till för att få se att allt är ok ;) Sparkar era små mycket i magen nu? Min sparkar iaf mer än sonen men han rörde sig inget alls så ;)

Ja va på ul idag och då tog läkaren en del 3 d kort. Ja glömde såklart fråga men han gjorde det självmant för han sa att de är väldigt sällan dom ligger så bra så man får så tydliga bilder.. De va lite läskigt tyckte jag att se bilderna.. Va ju ngt helt annat än vad man e van att se.. Man såg hela ansiktet på bebisen . såg ut som kortet va tagen på en bebis utanför magen...
  • zorina

Jag bor i uddevalla.. Ha ha ja de beror ju på hir man ser det.. Ja hade nog hellre hoppat över hälften av ultraljuden och varit frisk istället :). Men bebis mår bra iaf :).. Ja de va riktigt läskigt... Känns sol man e ännu mer sårbar nu med om de skulle hända ngt när man fått en så verklig bild på honom..

• zorina
    Nippertippan skrev 2015-02-13 18:36:34 följande:

Känns som min kropp inte är gjord för att vara gravid.

Trots att dom sa efter ultraljudet att riskerna för en nu havandeskapsförgiftning var låg har nu trycket börjat stiga och ont i huvudet. Idag är det bättre men igår katastrof. Blir det som igår igen under helgen måste jag söka förlossningen enligt barnmorskan. Annars är det ännu en extra kontroll på måndag.

Nä vems kropp gillar att va gravid.. Ja får inte skaffa fler barn efter detta har läkaren sagt... Vilken v är du i nu då? Hoppas verkligen du får slippa hf igen..... Så ja hoppas du är hemma nu och inte på sjukan!!
  • zorina
    Palle76 skrev 2015-02-20 23:21:29 följande:

Hur gick det idag Nippertippan?

Å hur gick det för dej? Va du på 3 d ultraljud?
  • zorina
    Palle76 skrev 2015-02-24 11:58:10 följande:

Ja så häftigt att se lillan :) tyvärr fick hon inga jätte bra bilder men allt såg bra ut så det e viktigast ;)

Kul! Ja min läkare sa att oftast e det svårt att få bra bilder på 3 d det va därför han experimentera så med mig för de va sällan man såg så bra.. Så ja hade npg tur :). Skönt att veta att allt såg bra ut iaf!
  • zorina
    Palle76 skrev 2015-02-24 18:32:38 följande:

Ja nu är jag lugn för stunden iaf ;)

Äsch de kommer gå bra! E inte långt kvar nu ju ????
  • zorina

Ja idag e det äntligen v 30.. Imorgon nytt ultaljud och flödes kontroll m.m.. Hur mår ni alla?

• zorina
    Palle76 skrev 2015-03-02 16:32:42 följande:

Ja 29 gjorda ;) Jag är sjukskriven för värk, totalt orörlig :( men värt det. Får gå sista veckorna utan ul ni ;) men vet att allt var ok förra helgen iaf. Vissa dagar sparkar hon mycket o vissa dagar mindre :)

Usch de är inte kul med värk! Speciellt inte när man har fler barn som vill ha uppmärksamhet! Lider med dig! Ja man blir ju lite nojjig dom dagarna när de är lugnare i magen.. Sen blir det fart igen :)
Svar på tråden Mammor i maj 2015