Flickanx2 skrev 2014-09-23 13:57:44 följande:
Tror faktiskt det ligger en hel del i det som psykologen sa. Många tjejer uppfostras tidigt till att det ä "fult" att pilla på sig själv och ha det skönt. Medan pojkarna ibland kan gå o dra i den utan att bli tillsagda speciellt mycket. Tror att det hämmar från tidig ålder många ggr.
Sen det här med sexobjekt. Vad skulle det vara för "fel" i att känna sig som det i sexakten? Det har jag aldrig förstått. Vi har alla olika preferenser på vad vi tycker om eller inte och det är viktigt att kunna skilja på sex och det vardagliga livet.
Tror att många kvinnor kan krångla till det mer än vad de behöver många ggr, ja.
Zaphiod skrev 2014-09-23 16:20:12 följande:
Jag har faktiskt heller inte riktigt förstått varför det är så fult att se sin fru som ett sexobjekt. Hon är ju inte bara ett sexobjekt, hon är min bästa vän, min diskussionskombatant, min livskamrat, mm. Varför är det ena fult och det andra fint?
Angående sexobjekt - är det inte bättre att både ser varandra som sexsubjekt? Ett objekt är ju någonting som blir utsatt för någonting, ett passivt föremål, medan subjektet är den som utför handlingen. Det är väl ändå rätt lustigt att se sin partner som ett sexobjekt?