Vad har man för chanser gällande majblomman fonden
Sitter och ska skriva ihop en ansökan till majblommefonden.
Jag är ensamstående och har 4 barn.
Ett av mina barn har en trippeldiagnos, adhd, manodepressiv samt fin/grovmotiriska svårigheter.
Detta barn skulle behöva ha en ipad/bärbar dator som han kan bära mellan skolan och hemmet, han har tillgång till en ipad i skolan som han jobbar med, men den får han ju aldrig ta hem, så han skulle behöva ha en som han kan bära emellan så han alltid kan ha tillgång till sina läroprogram!
Han går också i karate, väldigt viktigt för han för att lära sig självkontroll och diciplin samt utveckla sin motorik, men det är dyrt, 600kr/termin + att han nu behöver ha en ny dräkt= 1000kr.
Ett annat barn har jag precis fått reda på behöver glasögon vilket medför ytterligare kostnader.
Ett av barnen har grav övervikt och skulle behöva börja i någon aktivitet också för att lättare kunna få bukt med sin övervikt.
Jag är arbetslös och har min a-kassa samt diverse bidrag då som BB VB och bostadsbidrag, ligger drygt 1000-1500 kr över normen, men då har jag heller inte räknat in barnens mediciner.
Kan man önska att få 5000kr som stöd till dessa saker eller är det girigt? Är glad för minsta lilla jag kan få men det är ju faktiskt så mycket som skulle behövas för att kunna täcka dom behoven som finns. Nog skulle jag önska att kunna ta dom till djurpark etc men jag väljer ju först och främst deras hälsa samt deras grundläggande behov för att klara av sin skolgång så smidigt som möjligt.
Något tips på hur jag ska lägga fram det hela i ansökan? Har givetvis papper från BUP som styrker diagnoserna.