Inlägg från: Sessan 83 K |Visa alla inlägg
  • Sessan 83 K

Första barnet, BF maj 2015.

Hoppar in i denna tråden... känns dock lite skrämmande att ta steget in i en gravid tråd....
    är i vecka 12+0 ( v 13 ) bor i Älmhult :) 31 år gift och såååå lyckligHjärta

ser att även VMS är från samma lilla håla va kul hoppas vi ses i tråden och på byn ;)

• Sessan 83 K

ja,VMS vi ligger verkligen nära i veckor och dagar :) vilken bms har du? jag har Ulrika.

ja jag har fått börja använda mammakläder för min mage är så svullen.... längtar tills  den riktiga gravidmagen kommer !!!

har ni andra berättat att ni är gravida för era nära och kära?

stiffin: vi är också beräknade till den 22 maj.

den 17 nov ska vi på Kub test är sjukt nervös inför detta! hur var det för er andra inför detta?

• Sessan 83 K

VMS okej tack för tipset :) ska till din BM på torsdag för att kolla mitt socker, låg lite över vad de tyckte var ok så jag ska dricka sockerlösningen. dock har min BM semester den dagen så jag ska träffa din :) Vi ska till Ljungby tyvärr, hade varit kul att åka till växjö och passa på att shoppa lite ;) Var gjorde du ditt? och när ska ni på RUL?

• Sessan 83 K

Lägger till mig själv på listan :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Sessan 83 K
    31 år, Älmhult, BF 22 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Sessan 83 K

Idag var det dags för KUB- har varit så nervös inför detta så jag vaknade kl 04.00 inatt och var klarvaken.... tusen tankar gick genom huvudet. Kl 11.15 fick vi se det finaste vi någonsin sett. Alla prover var bra och bebis följer kurvan perfekt :) Nu, först nu kan jag äntligen ta in att jag är gravid :) Eftersom jag inte har mått dåligt alls under graviditeten hitills- inte ens någon trötthet har jag känt av. Så nu ska jag äntligen njuta av att vara gravid och få fira jul med nära och kära med en fin liten kula till mage :)

VMS: Vi ska på RUL samma datum som ni 30/12 ;) whoop hoppas vi ses! Vilken tid har ni fått?

• Sessan 83 K

VMS: Ja visst är det :) Vi har tid 11.45 så ni är säkert paret efter oss! när vi gjorde kub så tog hela besöket ca 1 timme så vi ses säkert....

Nrk79: Du har helt rätt inställning, positiva tankar är det bästa. Jag håller mina tummar för er!

• Sessan 83 K

VMS Ja vår lill bebis ville inte riktigt ligga som bm ville, så det tog en stund innan bebis la sig "rätt" för att kunna mäta nackspalten.

Måste bara fråga eftersom Älmhult inte är så stort, jobbar du på Ikea eller kommunen ;) De är väl ungefär de ställen man jobbar på om man bor i vår lilla håla hahaha.
    Jag själv har jobbat inom barnomsorgen därav kommunen. Men just nu har jag börjat studera psykologi :)

• Sessan 83 K

en fråga till er alla: Har ni vaccinerat er inför influensan? I vårt landsting är vi rek att göra det from v 16.

Hur har ni andra gjort?

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.