Inlägg från: Ljusfat |Visa alla inlägg
  • Ljusfat

Första barnet, BF maj 2015.

Nu har vi barnvagn, spjälsäng, babyskydd och skötbord. Snacka omsnabbleverans. Vi beställde det i söndags och fick det idag. Känns bra även om det är tidigt

• Ljusfat
    minismurf86 skrev 2014-10-15 07:51:49 följande:

OJ!!! De var en snabb leverans!! Kul! Ska ni montera upp sängen och de nu eller väntar ni? SPÄNNANDE!!!!

Vi måste montera upp det för att se så att det är helt ju hihi :) annars hade vi nog(!) väntat några månader :)
  • Ljusfat
    Starshaped skrev 2014-10-15 09:42:46 följande:

Vilket paket från Jollyroom köpte du/ni? :)

Snacka om snabb leverans!

Detta blev det. www.jollyroom.se/produkter/beemoo-duovagn-startpaket-mobler

Hoppas innerligt att det är bra. Är det inte det får vi skicka tillbaka det, men hoppas att vi slipper :) man är ju inte så erfaren när det gäller det här

Ja vi trodde att det skulle ta några veckor, så jag trodde nästan att mannen berättade att det hade kommit haha.
  • Ljusfat
    Copyme skrev 2014-10-15 07:07:04 följande:

Har haft så fruktansvärt ont i magen inatt, ganska långt ner. Har inte kunnat sova. Nu har det värsta släppt men det kommer lite ibland, för att försvinna igen. Någon mer som vart med om det och vet vad det kan bero på?

Det kan vara växtvärk. Har också haft hugg och väldigt ont i omgångar och trott att det var kört, men det verkarvha gått bra ändå. Vi fick ju bildbevis på det :). Nu vet jag inte om det var en sådan smärta du kände. Håller tummarna för att allt är bra.
  • Ljusfat

Lycka till Nrk, är det idag du ska på ul? Eller har jag missuppfattat?

Hoppas det går bra

• Ljusfat
    Nrk79 skrev 2014-10-15 13:51:04 följande:

I morgon... Är så nervös och orolig. I morgon får jag veta hur allt ligger till.

Håller alla tummar och tår. Känner du dig gravid? Inget blod?
    Hemlig78 skrev 2014-10-15 12:02:22 följande:

Hur går det för alla med VUL och sånt?

Symptom?

Har ett nytt ul på fredag. Killen ska då se sitt barn på riktigt för första gången hihi. Han är spänd och jag livrädd. Jo jag såg den i torsdags men min mardröm är ju då att hjärtat har slutat slå eller nåt. Jag hoppas förstås att det är en drygt 3 cm stor bebis med ett stabilt tickande hjärta.

Symtomen har avtagit lite. Är betydligt pigagare än tidigare. Inte lika hungrig alltid. Men fortf spänner det i magen. Brösten är svullna ochmagen är ur form. Kissar ofta, typ varannnan timme, på natten. Finnig som en fjortis.

Naglarna har blivit sten hårda.

Hur har du det?
  • Ljusfat
    Fräulein skrev 2014-10-15 21:44:44 följande:

Tack snälla ni för tipset om apparna! Det är ju så roligt att läsa, men försöker hålla mig inom rätt vecka iaf för att inte förta spänningen inför nästa, haha.

Humöret tror jag inte är så stor skillnad på mig (inte vad jag märkt!), men denna hunger alltså.. Skulle gärna äta hela tiden känns det som. Nån mer som känner samma? (8+1)

Jag har också varit rejält hungrig. Vaknade varje natt och var vrålhungrig. Det riktigt sög i magen, det gick inte att låta bli mat haha. När jag åt kunde det gå en timme och sen var jag lika hungrig igen. Knäppt. Det började i v 6/7. Nu har det dock lugnat sig. Jag blir fortfarande jättehungrig men inte så att jag MÅSTE ha mat hör och nu utan jag kan vänta. Försäker äta var fjärde timme. Lagad mat. Vet inte om det är det som hjälpt. :)

Är i v 11 nu.

Gissar på att det är en kille i magen med tanke på aptiten för inte vill väl en tjej ha så mycket mat!?
  • Ljusfat
    Nrk79 skrev 2014-10-16 09:49:54 följande:

Hej på er!

Har glädjen att berätta att allt gick bra hos läkaren och jag fick se lillen + hjärtat slå! Han flyttade tillbaka mig 4 dgr och sa att nu är risken ytterst liten för att något ska hända när allt ser så fint ut i vecka 8! Jag som intalat mig att allt var kört och att det låg ett MA i magen...

Snälla ni som oroar er och läser typ in er på alla inlägg på familjeliv om symptom eller inte symtom osv... Njut i stället och har du en stark oro så gå iväg och få ett vul. Jag har levt sedan plusset i en oro att jag kommer få ett MA och NU kan jag äntligen njuta och glädjas åt allt! Känns underbart. Kram på er alla och tack för ert stöd och tålamod. De här första veckorna har varit hemska men nu känns allt så underbart härligt!!! :) Kram!!!

Jiiiipppiiiiiii GRATTIS!!
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.