• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Ljusfat
    sina86 skrev 2014-09-18 11:08:44 följande:

spännande! jag tänkte vänta tills nästa vecka med att ringa, så är jag i vecka 5 iaf :)

Ja visst är det spännande. Hur mår du då? :)
    H@llon skrev 2014-09-18 11:23:41 följande:

Jag är i vecka 8 (7+1).

Jag hade ingen koll på vad jag vägde innan, vägrade väga mig eftersom jag visste att jag gått upp i vikt och ville inte se vad vågen visade. Vägde mig idag och vågen visade 75 kg. Har som mest tidigare vägt 70. Hade ett par veckor innan plusset fått massa motivation angående mat o träning, hade 6 veckor på mig innan Grekland 26/9 o ville gå ner för att känna mig finare. Sen började jag få graviditetsymtom och jag klarade inte av att träna med smärtor i magen och illamående. Nu mår jag bra men jag är så himla trött så det är svårt att hitta motivationen att träna igen..

Jag tror absolut man kan hålla vikten under graviditeten men det beror helt på hur man mår, vad man har för jobb o s v.

Hur mår du? Finns det någon anledning till att du inte kan ta tag i vikten nu?

Nej tröttheten knäcker verkligen ens vardagliga rutiner, men det är väl bara att härda ut.

Vad kul med resa. Åker ni som par eller med flera? Har ni berättat om graviditeten för någon?

75 är inte så falrigt, eller är det det?

Jag vägde 85 innan semestern och 92 efter. En rejäl uppgång med andra ord. Nu väger jag 93. Vill inte banta nu när jag är gravid då jag har hört att det inte är bra, men jag gör allt för att inte gå upp. Har nog aldrig ätit så nyttigt som jag gör nu så jag hoppas att det blir bra i slutändan.

Iofs är det lite konstigt att jag inte går ner i vikt med tanke att jag äter mindre och nyttigare men det är kanske pga vätska som samlas.
  • Hemlig78
    Mesakura skrev 2014-09-18 09:38:00 följande:

Pratade med en barnmorska nyss och hon sa att det kunde bero på att det blir olika nivåer av hormoner i urinen som gör att det är mer koncentrerat. Och eftersom jag testade väldigt tidigt så skulle jag testa "efter" mensen varit, skulle varit liksom.

När ska du testa igen?

När skulle du ha haft din mens?
  • Mesakura
    Hemlig78 skrev 2014-09-18 12:48:48 följande:
    När ska du testa igen?

När skulle du ha haft din mens?
    Jag ska ha min mens på lördag:S

Så jag hade ett väldigt tidigt plus
  • Hemlig78
    Mesakura skrev 2014-09-18 12:52:13 följande:

Jag ska ha min mens på lördag:S

Så jag hade ett väldigt tidigt plus

Vilken vecka+ dag är du med gravid-appen? ( 3+5?)
  • Mesakura
    Hemlig78 skrev 2014-09-18 12:57:41 följande:
    Vilken vecka+ dag är du med gravid-appen? ( 3+5?)
    V 5 (4+0)
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-18 12:01:19 följande:

Ja visst är det spännande. Hur mår du då? :)Nej tröttheten knäcker verkligen ens vardagliga rutiner, men det är väl bara att härda ut.

Vad kul med resa. Åker ni som par eller med flera? Har ni berättat om graviditeten för någon?

Jag vägde 85 innan semestern och 92 efter. En rejäl uppgång med andra ord. Nu väger jag 93. Vill inte banta nu när jag är gravid då jag har hört att det inte är bra, men jag gör allt för att inte gå upp. Har nog aldrig ätit så nyttigt som jag gör nu så jag hoppas att det blir bra i slutändan.

Iofs är det lite konstigt att jag inte går ner i vikt med tanke att jag äter mindre och nyttigare men det är kanske pga vätska som samlas.

75 kg är mycket på mig då jag brukar ligga på 67. 64 under min bästa träningsperioder.

Man behöver inte banta för satt gå ner i vikt. Äter man bra mat regelbundet + rör på sig tror jag bara det är bra för barnet! dessutom kanske man får viktnedgång på köpet. Men som sagt, man måste ha orken också..

Vi åker som par, ska fira min 30- årsdag. :)
  • H@llon

Ja visst är det spännande. Hur mår du då? :)Nej tröttheten knäcker verkligen ens vardagliga rutiner, men det är väl bara att härda ut.

75 kg är mycket på mig då jag brukar ligga på 67. 64 under min bästa träningsperioder.

Man behöver inte banta för satt gå ner i vikt. Äter man bra mat regelbundet + rör på sig tror jag bara det är bra för barnet! dessutom kanske man får viktnedgång på köpet. Men som sagt, man måste ha orken också..

Vi åker som par, ska fira min 30- årsdag. :)
  • sina86
    Ja visst är det spännande. Hur mår du då? :)

Jag har mått illa till och från idag och har lite molvärk i magen. Har vaknat 4.30 två dagar i rad och inte kunnat somna om. Annars mår jag toppen, går som i ett lyckorus :)

Hur mår du?

• rosenskära
    H@llon skrev 2014-09-17 22:30:08 följande:

Det hoppas jag verkligen inte det är då jag använde min typ dygnet runt när jag hade kraftiga smärtor. =P Kan inte tänka mig att det skulle va skadligt dock.

Pearl10 skrev 2014-09-17 22:37:18 följande:

Kan jag inte tänka mig men jag vet inte. Har lindrat min molvärk med varma duschar o det borde va samma sak..

Man blir ju nojjig över allt! Men tar nog till den ikväll tror jag!
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.