Inlägg från: H@llon |Visa alla inlägg
  • H@llon

Första barnet, BF maj 2015.

Ljusfat skrev 2014-10-06 10:33:56 följande:

Ja jag vaknar varannan timme Och är jättekissig hihi. Sen rullar man ju runt lite innan man somnar igen. Sen vaknar jag vid 5/6 och är vrålhungrig. Helt omöjligt att somna om så det är bara att gå upp och äta nåt. Sen lägger jag mig en stund igen. Är evigt tacksam att jag jobbsr mestadels kväll för man är ju riktigt trött om dagarna.

Har läst att det försvinner lite runt v 13, hoppas verkligrn det. :)

Det där känner jag igen, går också upp tidigt och äter eftersom jag är hungrig men lägger mig inte igen efter det.

Jag har hört att det försvinner i andra trimestern, en månad kvar..
  • H@llon
    minismurf86 skrev 2014-10-06 12:41:39 följande:

Känner mest igen mig i de du skriver. Mackor, frukt, fil med müsli!!

Känner inte alls för mat... Skönt att höra att man inte är själv..

Nej du är inte ensam. :)
  • H@llon
    Starshaped skrev 2014-10-07 08:38:48 följande:

Haha roligt! Är du smal så det syns extra mycket? Jag har bakåtlutad livmoder, och räknar inte med att det kommer synas nåt på lääänge. Ganska skönt, kommer bli tungt ändå såsmåningom :)

Då har vi inskrivning samma dag :) jag går in i v. 12 två dar innan inskrivningen. Ja tiden går galet fort! Hur mår du nu?

Kram

Nej jag är ganska normalstor. Jag har för mig att en gynekolog sagt till mig nån gång att min livmoder också ligger bakåt så jag var beredd på att det inte skulle synas på länge, så blev det ju inte.

Och jag går in i v 13 dagen efter. :) Jag är sjuk med feber och skit så just nu mår jag inte så bra men det har ju inte med graviditeten att göra. Det enda symtomen jag har just nu är inget sug på varm mat. Hur mår du?

Kram
  • H@llon
    minismurf86 skrev 2014-10-07 09:37:20 följande:

Fick se bebbe idag! Hjärtat picka på som bara den!

Ligger i vecka 8+4 Var fantastiskt att se det lilla hjärtat picka på! Sambon blev alldeles lyrisk Nu känns de bättre... Har mått för bra för att vara sant så har varit väldigt orolig att nåt ska va fel. Man kan se en tendens till armar och ben

Åh va underbart! Har du några symtom? Jag känner typ ingenting i magen längre vilket gör mig orolig..
  • H@llon
    Starshaped skrev 2014-10-07 11:19:15 följande:

Säker det inte ligger två där inne? ;)

Jag mår också lite urkigt, vaknade med frossa i natt. Har tagit en alvedon nu så känns lite bättre just nu. Hade lite förhöjd temp. i morse.

Mina symtom har lugnat ner sig med, illamåendet framförallt. Skönt. Undrar ibland om jag fortfarande är gravid? Men brösten känns, jag blir snurrig ibland, kissar som en tok på nätterna. Och trött som få.

Kram

Herregud det hoppas jag inte det gör. Haha. Gjorde ju VUL i v 6 och då sa läkaren inget om att det skulle va två, om det nu syns så tidigt..

Usch då, hoppas vi kryar på oss snart.

Jag blir också yr då och då när jag reser mig upp, kissar på nätterna och sjukt trött. Brösten är inte lika ömma längre dock,

Kram
  • H@llon
    Nrk79 skrev 2014-10-07 11:37:27 följande:

Ska på vul i eftermiddag och är jättenervös. Man kan ju egentligen bara få två besked; antingen är det inget där inne el. dött eller så får man se lilla hjärtat slå. Jag vill bara så otroligt mycket att det där lilla hjärtat ska slå!!!

Hänger med och läser lite i tråden och många av er har ju rejält med symtom och sista veckan så har det lugnat sig med de mer påtagliga symtomen som ryggont och magont. Egentligen finns det där, men inte hela dagarna; men ser jag tillbaka på varje dag så är jag ju inte riktigt mig själv. Kissandet, ryggont om jag går mycket alt. sitter mycket, till och från kommer molnande i lillmagen och ibland träningsvärk i magen, illamåendet gör sig på mint om och när jag inte äter, men genom att jag äter nu regelbundet så blir det inte lika ofta som jag mår illa osv. Listan kan göras lång, men visst är man frågande till man väl sitter där i gynstolen och får veta hur det faktiskt ligger till...

Fler som känner sig lika frustrerade som jag känner mig?

Håll tummarna för mig runt 17:00! :)

Kram

Jag håller tummarna och räknar med ett positivt besked av resultatet här ikväll! :)
  • H@llon
    minismurf86 skrev 2014-10-07 12:23:27 följande:

Ja de var fantastiskt!

De är just det jag inte gör... Inte gjort den en ända gång heller. Där av att jag har varit så himla orolig.... Men nu så...

Tror inte du behöver vara orolig. Om du är det så kan jag rekommendera dig att göra ett UL hos barnmorskan.. Kostade 600 men för mig var det värt de och jag kan nu andas ut

Skönt att inte va ensam om lindriga symtom. :) Jag gjorde VUL i v 6+2 där ett hjärta slog starkt. Är nu i v 9+6 och jag kan ju inte göra UL stup i kvarten för att jag är orolig. Måste försöka tänka positivt och lita på att allt är bra.
  • H@llon
    Nrk79 skrev 2014-10-07 17:50:11 följande:

Hej på er.

Tyvärr blir det inte riktigt ett positivt besked... Vul'en visade på en graviditet men antingen var bebben för liten för inget hjärta fanns eller så är något knas. Han visste inte riktigt och ville jag skulle komma tillbaka nästa onsdag. Känns inte alls kul!

Åh va jobbigt. Om det är till någon tröst så såg dom ingen bebbe på mitt första VUL heller men 9 dagar senare då jag fick komma tillbaka såg man en liten med ett pickande hjärta. Försök att hålla modet uppe. Styrkekramar!
  • H@llon
    Nrk79 skrev 2014-10-07 19:32:48 följande:

Tack Hallon! Jag ska tänka så till nästa besök, känns bättre att tänka så än att jag går och väntar på ett MA. När var du på ditt första besök?

Vid mitt första besök trodde jag att jag var i v 6 men läkaren tyckte det såg ut som ca v 4 eftersom hon inte såg nåt i säcken. 9 dagar senare var embryot 6+2 v gammalt och jag hade alltså blivit gravid lite senare än datumet som appen räknade ut.
  • H@llon
    Nrk79 skrev 2014-10-07 20:56:19 följande:

Tack hallon! Det ger mig lite styrka och hopp. :) Skönt att höra om dina erfarenheter när det känns som det gör just nu.

Glad att kunna hjälpa till. Kram
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.