anmälan om incest
Hej,
Jag vill börja med att poängtera att det är mycket tråkigt att läsa om vad du varit med om.
Till att börja med så bör du anmäla de händelser du inte tidigare anmält. Därtill bör du också göra tilläggsanmälan avseende inte tidigare anmälda omständigheter för de tidigare anmälda tillfällena. Du bör även nämna de personer som kan ha bevittnat någon eller flera av händelserna om du inte tidigare gjort det, samt informera om eventuell dokumentation som kan finnas från sjukhus eller dylikt.
Vad gäller försvarare är det ingenting du har någon rätt till per automatik, eftersom du inte är misstänkt för något brott. Däremot är det att rekommendera att du kontaktar ett ombud som kan företräda dig och hjälpa dig med hur du gör för att gå tillväga.
Du kan välja att vända dig till en annan polisstation för att göra anmälan. Det mest troliga scenariot är dock att utredningen kommer att ske på den polisstation som är närmast den plats där brottet begicks.
Jag önskar stort lycka till!
avtal24.se/boka
Vad gäller försvarare är det ingenting du har någon rätt till per automatik, eftersom du inte är misstänkt för något brott. Däremot är det att rekommendera att du kontaktar ett ombud som kan företräda dig och hjälpa dig med hur du gör för att gå tillväga.
Du kan välja att vända dig till en annan polisstation för att göra anmälan. Det mest troliga scenariot är dock att utredningen kommer att ske på den polisstation som är närmast den plats där brottet begicks.
Jag önskar stort lycka till!
avtal24.se/boka