Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vad fick ni för resultat KUB?

Calendula skrev 2014-10-21 14:44:02 följande:

Precis! 

Har för en vecka sedan gjort NIPT. Det går att ta det i Sverige också. Gjorde det via BB Stockholm.

Hur har det gått för dig, fått något svar?

Jag står inför samma beslut att ta NIPT men tycker det är svårt att hitta information, min BM är alldeles för mossig och kan inget om det.
    Har tittat efter det på BB Stockholms hemsida men hittar inget.

Mitt förra barn tog jag FVP och det var en olidlig väntan på provet och på resultatet och jag hann känna hennes rörelser innan provet gjordes. Vill inte vara med om det igen om jag kan undvika!

Hur gick du tillväga för att ta det? Och vad tar dom betalt? Bor du i Stockholm? Hur lång tid tog resultaten?
  • Jamtlandstaus
    Kies79 skrev 2014-11-13 20:16:48 följande:
    Ring BB Stockholm, Gamla stan. Dom utför provet. Jag väntar själv på att dom ska ringa tillbaka för att informera och boka tid. Förstod det som dom har ngt projekt där därför utför dom proverna. Priset ligger nog runt 7000 skulle jag tro för det tar dom nere i Göteborg. Runt 10 dagar för att få provresultat.
    Har sökt runt mycket och BB Stockholm var en av de sämsta hemsidorna! Försökte även ringa dit men hamnade bar i en loop av tfnsvarare där alternativen var omöjliga. Till slut mailade jag chefsbarnmorskan som stod på sidan. Efter många dagar fick jag svar att ringa till just Gamla stan

Under tiden fick jag dock svar från Göteborg o Köpenhamn. Men som jag förstått det så är NIPT fortfarande ett sannolikhetstest fast med högre träffsäkerhet än KUB o att det kan komma att visa sig att man ändå behöver FVP ...? Så jag har börjat tveka o börjat söka info om privat MKP då FVP är det enda som erbjuds i mitt landsting

Är oxå tveksam om jag skall göra KUB ifall jag där får tveksamma siffror låt säga 1:250 för då erbjuds inte FVP (max 1:200) och då om mitt privata MKP inte skulle lyckas av någon anledning så står jag ju där o tvingas betala även för ett FVP. Känns jobbigt när man inte har någon kunnig att bolla med! Min BM känns inte uppdaterad.
Svar på tråden Vad fick ni för resultat KUB?