• Anonym

Eventuellt missfall? Två positiva test!

Här är mina gravtest.. Den första är från igår, den understa är från idag. De är rosa streck, tyvärr ger inte bilden riktigt rätt färguppfattning.
  • Anonym
    dagg03 skrev 2014-09-07 14:17:06 följande:

Testen ser ju helt klart positiva ut! Du kanske är gravid men inte lika långt gången som du tror. Är det test av något annat märke du testat med när du fick negativt? Tänkte att isf skulle det ju kunna bero på att de testen är mindre känsliga. Om du inte har väldigt ont eller mår väldigt dåligt skulle jag nog avvakta och ta ett nytt test. Det kan ju ha varit ett missfall du hade tidigare och det är därför som du fortfarande har svagt positiva test.

Nej jag har faktiskt ingen aning egentligen, jag bara räknade från förra mensens första dag. Jag har tagit CB digitalt och Preg från ACO och båda visade negativt. Men sen har ju samma teststickor från testlagret visat negativt också, så det har varit av samma märke med. Det är just mf jag är orolig för, men kan verkligen strecket öka i styrka från en dag till en annan om man förlorat det?
    isadora81 skrev 2014-09-07 14:42:43 följande:

Du är eller har varit gravid. Testen är definitivt positiva. Antingen ökar dem eller så minskar dem. Om du hade ett tidigt missfall så borde testen vara helt negativa om minst två veckor. Mig veterligen finns ingen tumör som ger hcg utsöndring.

Okej, ja testen är som sagt ganska solklara. Det jag tycker är konstigt är alla mina gravidsympton och molande värken.. Men om hormonet hänger kvar ett tag efter mf så är det inte så konstigt med symptom. :)

Tack båda för era snälla svar <3

Svar på tråden Eventuellt missfall? Två positiva test!