• vallakra

London

Hej och hallå!
    Vår familj ska resa till London i höst, vi har aldrig varit där tidigare så nu undrar jag om ni har några tips på vad vi inte "får missa".

Vi känner egentligen bara till det gamla vanliga, London eye, Buckingham palace och så vidare och skulle gärna få tips på annat.

Vi är två vuxna samt två pojkar på 12 och 17 år. Vi kommer att vara där i en vecka.

• Svar på tråden London
  • Honungsblomman

Madame Tussauds
    London Dungeon
    HardRockCafé

• snedtak

Jag tror att Namco Funspace i County Hall som är en jättestor spelarkad precis bredvid London Eye skulle vara roligt för era söner. Beroende på vad ni gillar finns även Towern, London Zoo, och flera museer i Kensington, tex. Science Museum och Natural History Museum.

• Lindir

Gå på Imperial War Museum, det är ett fantastiskt museum.

Rude and not ginger
  • Virgilia

Lite fler tips om ni fortfarande behöver inspiration.

Camden lock market, avsluta med en promenad längs regents canal och kolla in kanalbåtarna.

Greenwich, åk de förarlösa DLR tågen dit, där finns maritime museum, royal observatory med nollmeridianen, cutty sark. Plus bra utsikt over london uppe vid observatoriet.

South bank walk längs Themsen, man prickar av många av Londons landmärken där. Börjar man vid Waterloo får man med big ben, london eye, the globe theatre, st Pauls, Tate modern, city hall, tower bridge, millenium bridge.

Jag tycker att teater eller musikal hör till, jag kan tipsa om flera.

Gillar dina söner Harry Potter så kan jag varmt rekommendera Harry Potter studio tour, var nyss där och det var verkligen en fantastisk upplevelse som jag gärna gör om igen. Man måste dock boka i förväg.

Svar på tråden London