IVF Linköping höst 2014 fler?
Jag och min sambo gjorde vårat andra försök nu i oktober. Gjorde äggplock för två veckor sedan, och fick tillbaka ett embryo två dagar senare.
Är på ruvardag 13 idag. (Tror jag, vet inte hur man räknar).
Jag och min sambo gjorde vårat andra försök nu i oktober. Gjorde äggplock för två veckor sedan, och fick tillbaka ett embryo två dagar senare.
Är på ruvardag 13 idag. (Tror jag, vet inte hur man räknar).
Leandra va spännande känner du nått ?????
Ja blev överstimulerad och fick en del vätska i äggstockarna, kände mig uppsvullen och väldigt osmidig efteråt. Blev sjukskriven för det, och under förra veckan mådde jag mycket bättre. Men sen under helgen så kändes det som att det började komma tillbaka, plus att jag fick ont i magen och benen (som vid mensvärk). Det kom dock inga blödningar, tack och lov. Jag har inte heller kunnat ligga på magen, och det har varit tungt att vända på mig i sängen. Läkaren sa att symtomen på överstimuleringen kunde komma tillbaka och bli värre om jag blev gravid...
... och i onsdags kunde jag inte hålla mig längre, utan tjuvtestade. Fick ett svagt streck på stickan, som tydligen var ett starkt plus enligt det här forumet :) Igår och idag har jag testat med Clearblue, och det är ett starkt plus!
Har inte testdag förrän på ondag, så ännu vågar jag knappt fatta att det är sant.
Hur har det gått för er nu?
Jag har varit på kontroll idag, och fått se ett tickande hjärta! Är i vecka 6+5. Känns helt overkligt, men nu tror vi på det :D
Hur har det gått för er nu?
Nej vad tråkigt :(
Jag gick in i vecka 16 idag.
Här tuffar graviditeten på. Gick in i vecka 25(!) idag. Var på Crocusmottagningen igår för ett extra ultraljud, och fick även veta att vi väntar en liten flicka.
Det här är vår andra IVF, och jag tycker att alltihopa kändes mycket bättre den här gången även om det blev lite komplikationer. Nu i efterhand har vi ju kunnat jämföra de två olika försöken (maj 2014 och oktober 2014), och vid vår första IVF hade vi en annan läkare som vi båda tycker var mycket sämre än den vi hade vid vår andra IVF. Nu fick vi mycket bättre information hela vägen, och blev mer omhändertagna om man säger så.
Håller tummarna för dig miserable att det går vägen nu!