• P82i

IVF Linköping höst 2014 fler?

Känns som en tuff men spännande och framför allt varmt välkommen tid att vänta sig framöver :)

• Svar på tråden IVF Linköping höst 2014 fler?
  • P82i

Man får gratulera Lendra :)

Hoppas att det tar sig och vill stanna kvar:)

Mariah, vad tråkigt att de inte tar sig, hoppas de "bara" kan öka på dosen lite..

Jag väntar spänt på mitt läkarutlåtande tis ( el utlåtandet kommer nog via tlfn ons, för har en tlfntid inbokad då) känns som jag producerar många ägg då jag känner mig så öm och svullen, men då finns ju risken för översimulering istället.. Nu känner jag inte att ett " misslyckande" är okej. Efter 3 långa jobbiga prövande år ÄR det vår tur. Kroppen får bara infinna sig i det! Förbereder mig på min värsta alternativt bästa jul i år. Antingen eller..

• Mariah1986

Miserabel va på ul idag och två av mina största dom ända två som faktiskt växt har försvunnit läkaren trodde att jag hade ägglossat men hur är de möjligt de ör helt sjukt och jag känner mig helt tom och helt förstörd !! Kliniken ringer i eftermiddag så för se vad dom säger men jag tror att dom kommer lägga ner för denna månaden och kanske testa att. Spraya nästa gång först ! Hur länge måste man vänta tills man kan börja igen ?

Och detta räknas väl ändå inte som ett försök ??? När inte äns äggplock blivit

• P82i

Det låter fel, trodde man tog sprutorna för att ha kontrollen. Men räknas som ett försök, det kan det inte! Tar de långa protokollet nästa gång så tror jag att du måste vänta tills din mens, och sen 19 dagar efter första mensdagen så börjar du spraya..

Jag har problem med puregonpennan, känns som jag hanterar den fel. Kan inte avlossa dosen med att trycka på knappen. Som det står i anvisningen och även som sköterskan visade..jag får snurra tillbaks knappen. O när jag läser om det så verkar det som om jag backar dosen! O man får ju bara ett försök. Kan ju inte direkt gå på magkänsla o trycka i mig 150 ml "till" ifall att ?

Jag hade nån äggblåsa i onsdags, men inte mer än så. Skulle ta en spruta om dagen a 150 ml och komplettera med nässpray 3 ggr per dag. Återbesök onsdag

• Lendra

Hur har det gått för er nu?

Jag har varit på kontroll idag, och fått se ett tickande hjärta! Är i vecka 6+5. Känns helt overkligt, men nu tror vi på det :D

• P82i

Jag gjorde mitt äggplock igår. Gick förvånansvärt bra, en lätt smärta som gick att hantera. Inga biverkningar hemma heller. Känns som träningsvärk i magtrakten typ. 15 äggblåsor, varav 14 ägg fick de ut. Hoppas nu bara inte tlfn ringer med dåliga besked, för om inte, så blir det ET imorgon kl 14

• P82i

Negativt test i Måndags (rd19) men ingen mens i sikte. Men nu känns det som lite mensvärk på ingående. Själv? Hur går det för dig?

• Mariah1986

Miserabel hur går de för dig???

Och leandra hur känns det ? : )

Jag ruvar nu på ett två dagars och är på rd 5 känner absolut ingenting bara super ömma bröst men det har jag haft sen mitten av behandlingen . Vi hade 17 äggblåsor och de resulterade i tio ägg alla va i topp kvalité så de kö ses riktigt skönt men man vill ju gärna att det ska funka nuuu

• P82i

Tror jag svarade här igår, men kan inte se inlägget.

Jag gör just nu min 2:a IVF. Imorgon får jag tillbaks ett ägg och blir ännu en gång ruvare :)

Hur går det för dig Mariah1986 ?

Grattis Lendra, hur många IVF hann ni göra innan det resulterade i en graviditet ?

• Mariah1986

Miserabel va spännande att du snart är ruvare igen håller tummarna att det går vägen !!!

Jag är idag på rd 15 och testade positivt gravid 2-3 veckor !!!!! Kan inte fatta att de står så och kommer nog inte fatta de förens man har första vul ! Men min riktiga testdag är på måndag så ska ta ett till då och hoppas att de strål likadant !!

• Lendra

Här tuffar graviditeten på. Gick in i vecka 25(!) idag. Var på Crocusmottagningen igår för ett extra ultraljud, och fick även veta att vi väntar en liten flicka.

Det här är vår andra IVF, och jag tycker att alltihopa kändes mycket bättre den här gången även om det blev lite komplikationer. Nu i efterhand har vi ju kunnat jämföra de två olika försöken (maj 2014 och oktober 2014), och vid vår första IVF hade vi en annan läkare som vi båda tycker var mycket sämre än den vi hade vid vår andra IVF. Nu fick vi mycket bättre information hela vägen, och blev mer omhändertagna om man säger så.

Håller tummarna för dig miserable att det går vägen nu!

• P82i

Grattis till er båda, det är så jag blir tårögd!

Hoppas det är min tur nu med då. Då blr det triss i lyckade IVF er:)

Själv gjorde min andra omgång mycket ondare än sist. Jag ligger nu 2 dar efter ÄP och har som grov mensvärk..

Klara mig ifrån det hemska samtalet igår så idag kl 13 får jag tillbaks ett litet ägg :):)

• Mariah1986

Miserabel åh va härligt !! Detta måste va guldägget!!! Berätta hur de har gått sen idag ! : )

• P82i

Jag fick tillbaks ett ägg av toppkvalite så nu är det bara att hålla tummarna :)

• P82i

Jag är gravid i vecka 6. Ska på UL 29/4 för att bekräfta att det finns nåt där inne :)

O du själv hade lyckats med ett ägg på egen hand och ett via IVF va? Har för mig det nånstans långt bak i huvudet :)

• Mariah1986

Åh va roligt stort grattis !!!!! Jag är i vecka 10 och lyckades på första ivf försöket . Hade vul förra veckan de är en magisk känsla måtte de gå bra för oss nu !!!!! Har vart på hälsosamtal förra veckan med och har inskrivning 28/4 ! Hur mår du ??

• P82i

Jag mår bara bra. Det enda "symtomet" om det nu beror på graviditeten är tröttheten, sover inte bra på nätterna. Så dagarna går jag runt som en zombie och fryser nåt kolossalt. Men det är det värt :) har en man som låter mig bara ligga och dra när det behövs :)

Själv då, vecka 10. Då antar jag att du har betydligt fler symtom än mig :) mår du mycket illa?

• Mariah1986

Jag har inte många symptom är sjukt trött så sover väldigt mycket och är trög i magen och ömma bröst de är nog typ de så inget illamående som tur är !!

Svar på tråden IVF Linköping höst 2014 fler?