• Blicka

Gravid med 3:e barnet Bf 2015

Får jag hoppa in? Testade positivt för en vecka sedan med vad vi hoppas blir vår nr tre. Chockad över det faktum att jag är gravid då mina två barn kommit till med hormoner o ivf. Inga direkta symtom, men lite extra hungrig o känt av illamående två morgnar. BF runt 27/5. Håller tummarna att detta går vägen...

• Blicka

Titt ut - usch låter jobbigt... Får du ngt för att dämpa illamåendet? Tufft när man ska hålla igång på jobb o hemma.

Har rätt få symtom, var likadant med förra. Men är ju bara i v 6. Lite illamående, lite hungrigare än vanligt o trött. Med första barnet mer molvärk o ont i brösten. Ska ringa o boka tid för vul (har gjort det med övriga två efter fertilitetsbehandling), vill se om det ser ok ut även denna gång. Har så himla svårt att fatta att jag är gravid...

• Blicka

Bokat vul till 17/10. Borde då vara 8+ngn dag. Känns långt bort men vill ju att det ska ha gått så långt att man ska kunna se hjärtslag. Tyckte också det kändes långt att vänta till rul o kubbtest har vi inte gjort med tidigare barn o heller inte med denna. Så vul kändes bra.

När har ni kontaktat mvc? Tänker nog vänta till efter vul. Allt känns ju fortfarande så osäkert.

Titt ut - jag hoppas verkligen illamåendet släpper snart för kul är det inte...

• Blicka

Titt ut - ja det är ju bra att se det så. Första perioden är ju iaf för mig mkt oro för om allt ska gå bra...

• Blicka
    banantelefon skrev 2014-09-30 15:44:20 följande:

Jag hoppar gärna in här :) Är i vecka 5 (4+6) med bf 2 juni. Är en helt oplanerad graviditeten vi hade bestämt oss för att vämta något år och istället satsa på jobb och ett bröllop i slutet av maj. Nu blir det ett uppskjutet bröllop istället. Har en dotter på 7 år och en dotter på 1 år. Är själv 33 år och bor utanför Helsingborg.

Oplanerat även här men välkommet om allt går vägen tänk så det kan bli när man tänker satsa på ngt annat - jag skulle komma igång med träning, köpt årskort o allt på gymmet, men så blev det så här. Har också en ett åring hemma sedan tidigare o en fem åring. Undrar hur det blir att få barn relativt tätt?! Grattis till dig iaf!
  • Blicka

Vad kul att fler hittat hit o grattis

Ang vul så har jag gjort i v 7-8 med mina tidigare barn. Då har vi kunnat se hjärtslag.

Usch för illamående. Själv är jag jättetrött o konstant hungrig men inte så sugen på att äta...

• Blicka
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-06 11:03:21 följande:

Idag har jag varit på mitt vul. En liten liten böna med ett tickande hjärta fick vi se. Helt fantastiskt underbart. Att hjärtat bara kan slå när den är sådär liten är ju helt otroligt smile1.gif

Annars mår jag väldigt illa. Kräks ganska ofta nu och vill helst sova hela tiden. Hoppas detta ger med sig snart smile1.gif

Vad härligt med hjärtslagen - blir så verkligt att få se det tycker jag.
  • Blicka
    humledummle skrev 2014-10-06 16:33:45 följande:

hej jag hoppar in här om jag får =D

välkommen
  • Blicka
    ScillaBlå skrev 2014-10-07 13:52:16 följande:

Ojojoj, jag jobbar som kurator. Jag sitter i samtal med patienter och får bita mig i tungan eller nypa mig i benet för att inte somna. Är så vansinnigt trött. Stackars människor, hoppas de inte märker något. Känner mig inte så professionell alls :(

Har ni andra tips mot trötthet? Och hur gör ni med kaffe? Själv mår jag inte så illa än utan kan fortfarande dricka kaffe. Men vet ju att det inte är så bra för graviditeten. Men kan bara gissa hur trött jag skulle vara utan...

Ja du tröttheten... Idag har varit en jobbig dag. Halvtid föäledig med minsta två veckor till så idag var jag hemma, kunde vila medan han sov men ändå var jag galet trött innan middagen o kvällen ska vi inte tala om! Men bara att bita ihop eftersom sambon jobbar o jag haft ansvar fram till läggning. Tyvärr blev det dessutom en sådan kväll då minstingen vägrade somnade vid 19-19.30. Han däckade nu först o det lär ju jag också göra
Svar på tråden Gravid med 3:e barnet Bf 2015