• Novemberros

vinteroverall didrikson storlek?

Ska köpa vinteroverall till min dotter och funderar över både olika overaller och märken liksom vilken storlek jag ska köpa.

Min dotter är född i början av april och är 5 månader nu. Hon är en stor tjej och har just nu storlek 74 på vanliga kläder.

Funderar på att satsa på en vinteroverall i storlek 86. Vad tror ni om det? Tänker att overallen kommer användas mest från och med jul och framåt när hon är lite större och det kanske är snö och man vill tex dra henne i pulka eller så. Känns jätte svårt att nu gissa vilken storlek hon kommer ha i januari.

Har kollat på flera olika overaller, bl a polarn&Pyret och didrikson. Vet att man säger att didrikson är stora i storleken. Jag har tittat på didrikson tucky och hörde att de kanske var små i storlekarna, stämmer det? Någon som har en didrikson tucky som kan säga hur de är i storleken?

• Svar på tråden vinteroverall didrikson storlek?
  • Anna74a

Min grabb hade strl 86 på popoverall när han var drygt ett år .

Å andra sidan gör det inget med stort när barn inte går än.

• Anna74a

Han är mitt emellan storlekar så jag har köpt i två olika storlekar i år så att han ska kunna röra sig bra.

• Jill 79

Vet inte hur tucky är men didriksson brukar vara stora. Men dock finns nog inte 86 tror jag. Didriksson brukar ha 80, 90, 100 osv. (Om nu inte tucky är ett undantag)

• Novemberros

Jo didrikson har storlekar 80, 90 osv... Det är därför jag undrar om alla didriksons overaller är stora eller om det stämmer att tucky är liten?

• E2012smamma

Min son är född mars 2012 och hade 80 förra vintern ( 2013 ) på didriksson.

I år kör vi 90

Jag skulle köpa en 70 eller en 80. Dom

Ät

Stora i storlekarna

• tulip79

När sonen fyllde 1 år fick han en didrikssonoverall. Han hade då stl 86 i de flesta kläder. Stl 90 i overallen drunknade han totalt i. Fick byta till stl 80. Han kunde ha overallen förra vintern oxå, trots att han hade 92-98 då. Så nog är de stora i storleken! Sonen är lång o smal. Nu när han snart fyller 3 får jag o han får gå på jakt efter en ny overall. Blir säkert en didriksson igen, vi är väldigt nöjda med den förra!

Svar på tråden vinteroverall didrikson storlek?