• Anonym (.)

Min styvson antastade min dotter.

Förstår att du är förbannad. Din karl verkar ju helt ryggradslös i det här. Jag hade varit så besviken på honom om det var min man. Vad vill han göra åt saken förresten?
    Bra att du skyddar din dotter! Hon ska aldrig behöva vara rädd för att sova i sin egen säng, i sitt hem.
    Pojken, och kanske även dottern, behöver förmodligen en runda hos BUP. Du kanske ska ringa dit och rådgöra?

• Anonym (.)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-09 23:03:34 följande:

Jag ringde bup omgående morgonen efter vilket har resulterat i att biomamman blev skitsur... Sen kröp det fram att hon misstänkt att han gjort något olämpligt mot hennes dotter (samma klass som min dotter) så hon har möblerat om för de delade rum förr men inte nu längre. Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!

Stå på dig! Du gör helt rätt!
    Stackars flickor! Vad märkligt att ni inte fick veta vad som verkade pågå mellan helsyskonen...

Pappan verkar missnöjd med att ni faktiskt konfronterar problemet. Vad tycker han att ni ska göra?
    Ja, på något sätt är det ju synd om pojken också för han rår väl inte för att han är gränslös, men på vilket sätt skulle det gynna honom (och omgivningen) att han slapp konsekvenser?

Och vad säger pojken? Varför gjorde han så?
  • Anonym (.)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-09 23:21:07 följande:
    De har sagt att sånt "kan hända och det är inte ok men sånt händer som sagt...men de älskar honom ändå- vi älskar dig allihopa" blablablabla
    Men herregud...
    Vilka oansvariga föräldrar. Din dotter har ju iallafall dig, stackars den andra flickan.
  • Anonym (.)

Det är helt otroligt att folk i tråden bagatelliserar att småtjejer vaknar upp i sin säng, i hemmet som ska vara tryggt, och blir utsatta för övergrepp av storebror. Har både soc och BUP tagit det på allvar så är det ju uppenbarligen ingen överdrift.

Det är jättemärkligt att pappan inte gör mer. Bryr han sig inte om tjejerna?

• Anonym (.)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 09:22:52 följande:
    Äntligen någon som ser förnuftigt på det hela. Ts sätt att överdriva och dramatisera samt att göra en ganska oskyldig händelse till ett sexuellt övergrepp  lär vara det som som skadar flickan mest och kan förstöra mycket för henne när det gäller sexualitet.
    Pappan agerar klokt tycker jag, självklart slutar en normal förälder inte att älska sitt barn bara så där och att blanda in soc. med mera är faktiskt helt hysteriskt
    Oskyldigt? Det som skadar mest är att sopa det under mattan. Dels får tjejerna veta att de inte har rätt att vara fredade ens i sina hem, när de sover. Dels får pojken lära sig att han kan göra vad han vill utan konsekvenser, vilket knappast gynnar honom och hans omgivning i längden.

Det var ju inte ens TS som anmälde till soc. Och pojken har haft ett gränslöst beteende innan också. Att kalla TS hysterisk är en total överdrift. Hon verkar extremt sansad och hanterar situationen utmärkt! Till skillnad från pappan.
  • Anonym (.)

Hoppas att det går att reda ut om han har gjort något mot de andra två flickorna också. Det verkar ju så, om den ena är rädd för nätterna och den andra vägrar dela sovrum med honom helt plötsligt (och mamman är orolig). Hoppas att tjejerna kan känna sig så pass trygga att de vågar berätta. Det är ju en uppgift för BUP också.

Det behöver göras även för styvsonens skull. Han lär inte kunna få tillräcklig hjälp förrän ni ser vidden av problemet.

• Anonym (.)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:17:02 följande:

Du tycker kanske att pedofili och sexuella övergrepp är något spännande som berikar ditt liv eftersom du tycks vilja se det där det inte finns.
    Än en gång, pojken pussade sin bonus-syster på munnen. Olämpligt,  ja kanske, men banne mig inget övergrepp. Det dummaste av hela den här historien var väl ändå att göra det hela till en stor sak.

Varför gör du allt för att bagatellisera det som hände?
    Han körde ner tungan i halsen på henne när han trodde att hon sov. Tycker du på fullt allvar att det är samma sak som att "pussa på munnen"? Skolpersonal, soc och BUP har tagit det på allvar. Med all rätt!
  • Anonym (.)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 20:47:22 följande:
    Och jag kallar det att en vuxen kvinna förstör livet för en 12-årig pojke på grund av en ganska bagatellartad incident.
    Det var inte hon som anmälde till soc.
    Menar du att du tycker att alla ska gå på pappans linje och bara släta över det och låta pojken härja vidare utan konsekvenser? Han körde ner tungan i en sovande liten tjej.
  • Anonym (.)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 21:10:30 följande:
    Det är ju inte anmälan till soc som skulle förstöra livet för pojken. Det är att barnet i sitt ena hem behandlas som en sexualförbrytare, en snuskgubbe, som omgivningen behöver skyddas från. Fast enbart när han är hos pappa. Hos mamma får han fortfarande umgås med sin syster både enligt mamma och soc som jag förstått det. Ingen extra bevakning i skolan heller.
    Varför ska TS tjejer behöva ligga och vara rädda för honom i sina sängar, i sina rum, i hemmen som det är meningen att de ska vara trygga i?
    Hur går det att hindra om han är där samtidigt? Han visar 0 tecken på ånger eller konsekvenstänk.
  • Anonym (.)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 21:28:46 följande:
    Men herregud, pojken är ju ett barn! Är systrarna rädda så beror det ju på brister hos föräldrarna.
    Hur ska mamman, som inte ens är där, eller pappan, som skiter i att göra något, kunna skydda de här tjejerna från att bli utsatta för fler övergrepp? TS brister inte, hon tar sitt ansvar och ser till att de värnlösa offren slipper känna sig otrygga i sitt eget hem.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.