• Ess

Min styvson antastade min dotter.

Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 14:58:54 följande:

Oj;

Eftersom jag (och senare även soc) tyckte att barnen skulle separeras för att de ska vara trygga. Det handlar om fyra dagar mindre i månaden så pojken är här samma dagar flickorna är hos sin pappa. Det handlar inte om att någon inte ska få vara här MEN mina barns trygghet går före och att sopa saker under mattan lär knappast någon av ungarna vad som är rätt eller fel. Att utforska sin sexualitet- fine! Att utforska den på en som är nästan hälften så gammal, som sover. Nej! Aldrig! Ingen annan ska få ta sig friheter på det viset och båda mina sjuåringar har haft otroligt svårt att sova på nätterna här. Inte hos sin far! Detsamma gäller halvsystern hemma hos sin mamma- senaste året har hon vaknat vid 2-tiden på nätterna också- men inte hemma hos sin far. Det är ett oroväckande tecken på att det kanske finns något att oroa sig för. Även mamman har har haft ångest, varit orolig och inte vetat hur hon ska hantera det.

Jag tycker att du agerat helt rätt. Dina barns rätt till ett tryggt hem går långt före hans sons behov av att stoppa tungan där den inte hör hemma.
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 14:47:04 följande:

Det här tycker jag låter som att du inte vill ha honom hemma:

"Min man var inte glad över att få ha sonen mindre men det var det alternativet eller skilsmässa han hade att välja på för jag kan inte låta mina barn vara otrygga i hemmet, då skulle jag flyttat omgående"

Det här tyder också på att du inte vill ha med honom att göra och sättet du agerar på visar att du bryr dig inte om honom, vilka problem han har och vilken hjälp han kan få. Kontakten på soc är ett straff och det tycker du är bra?!?
     "Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!"

Det här tycker jag tyder på att ni har misslyckats totalt med att få er familj till EN familj. Det ska inte spela någon roll vilka som är biologiska barn och inte.
    "Jag har inte sagt att det är fel att föräldrarna älskar sitt barn, det är väl ändå rätt självklart. Min man är inte förälder till min dotter som blev utsatt för det här övergreppet (jajamen, övergrepp!). Skulle det varit vår gemensamma dotter kanske han skulle reagerat starkare. Mina barn och andras ungar ni vet"

Jag tycker också att din sambo verkar vara en mes. Han ska väl inte behöva välja mellan dig och sitt barn om barnet har problem. Man söker hjälp tillsammans om det behövs. Bup verkar inte alls ha tagit så allvarligt på det, de vill bara dumpa ärendet på soc.

Hade det gällt mina barn så hade jag varken brytt mig om pojken eller velat se honom i mitt hem mer. Efter en sådan grej så hade han gjort bäst i att inte komma inom synhåll för mig.
  • Ess
    Ojsan skrev 2014-09-10 18:47:55 följande:
    Hade du sagt samma om det var din egen son som gjort så mot din dotter?
    Tråden gäller inte två gemensamma barn. Så lösningen är enkel, han hade åkt ut så det visslat om det.
    Annars kan man ju hela tiden sitta och vända på det, hade du reagerat lika om det varit din hund som juckat på ditt barn, osv. Det är exakt lika ovidkommande!
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 18:50:58 följande:

Jag blir helt förfärad över den pedofil- och sexualskräck som råder i Sverige långt in på 2000-talet.
    Nu gäller det två barn och tilltaget var kanske dumt men att få det till ett sexuellt övergrepp det övergår min fattningsförmåga.
    Jag kan tänka mig att Ts hysteriska reaktion svårt skadar styvsonen men framför allt den egna dottern.

Snälla ni ta händelsen för vad den är, ett lite dumt tilltag av ett barn. Förklara utan aggression och övertoner för barnen att så bör man inte göra, men skuldbelägg inte

Jag tycker ts har agerat föredömligt. Inte alls hysteriskt.

Hade det gällt mitt barn så hade sonen stått utanför dörren fortare än han hunnit blinka.

Nu är du vuxen och kan freda dig på ett helt annat sätt mot en 12 åring, än vad en 7 årig flicka kan. 
    Men hur hade du själv reagerat om du vaknat med din styvsons tunga i halsen?
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 19:18:14 följande:
    Men det kan väl inte du bestämma själv? Barnet har väl en förälder som bör få säga sitt?
    Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.
  • Ess
    Ojsan skrev 2014-09-10 19:32:22 följande:
    Nej det är inte vidkommande då ts lever med pojkens pappa. Isåfall får hon säga goodbye till han också. Som sagt, det är en oacceptabel handling, pojken kan behöva stöd och hjälp att växa upp till en respektabel individ.
    Hade mannen förringat händelsen, så hade valet varit väldigt lätt.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 19:34:48 följande:
    Du menar alltså att du skulle slänga ut ett barn. 
    Behöver jag verkligen uttrycka mig tydligare?
  • Ess
    Anonym skrev 2014-09-10 19:43:56 följande:
    hur hade du agerat om det var din son det gällde?
    Soc hade fått ordna ett fosterhem åt honom. Han hade inte fått vistas med sina syskon, dom har rätt att känna sig trygga i sitt hem.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:05:06 följande:
    Jag är alldeles förfärad, du hade alltså slängt ut din egen son. Efter en händelse som en normal människa inte skulle uppfatta som särskilt allvarlig. Stackars, stackars de som är dina barn. Du får mig faktiskt att må illa,
    Faktum är att det är ni som är rena kräkmedlet, som tycker det är okej beteende att en kille gör så mot en betydligt yngre tjej, eller en annan person överhuvudtaget oavsett kön.

Strutsar finns det gott om..........................
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:05:06 följande:
    Jag är alldeles förfärad, du hade alltså slängt ut din egen son. Efter en händelse som en normal människa inte skulle uppfatta som särskilt allvarlig. Stackars, stackars de som är dina barn. Du får mig faktiskt att må illa,
    Men nu gäller det ju inte heller min egen son. Det hade gällt en person som är helt försumbar för min del.

Hoppas verkligen att du inte har egna barn.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.