Min styvson antastade min dotter.
Jag skulle tagit saken i egna händer genom diverse konkreta handlingar. Tex vägra ta hand om pojken, gjort allt så svårt som möjligt. För en protest.
Jag skulle tagit saken i egna händer genom diverse konkreta handlingar. Tex vägra ta hand om pojken, gjort allt så svårt som möjligt. För en protest.
Jag ser inte detta som nåt annat än en dum grej en 12-åring kan göra. Han vet säkert mycket väl att man inte ska göra så, men barn kan göra såna saker ändå. Han erkände ju. Han hade ju lika väl kunnat neka och sagt att flickan ljög. Att han sen på frågan varför han gjorde så, svarade "det vet jag inte" är väl ett ganska typiskt svar från barn. Denna händelse klassar inte jag som nåt sexuellt övergrepp. Han kunde kanske lika väl kunnat peta henne i näsan. Vilket naturligtvis inte heller är okej.
Sen att hans föräldrar talar om att de älskar honom "trots" det han gjort, är väl självklart. Menar du att det skulle fått dem att sluta älska sin son?
Jag blir helt förfärad över den pedofil- och sexualskräck som råder i Sverige långt in på 2000-talet.
Nu gäller det två barn och tilltaget var kanske dumt men att få det till ett sexuellt övergrepp det övergår min fattningsförmåga.
Jag kan tänka mig att Ts hysteriska reaktion svårt skadar styvsonen men framför allt den egna dottern.
Snälla ni ta händelsen för vad den är, ett lite dumt tilltag av ett barn. Förklara utan aggression och övertoner för barnen att så bör man inte göra, men skuldbelägg inte
Det värst av allt är kanske att Ts gör sin dotter till ett offer.
Det bådar inte gott för dotterns framtida, ingen mår bra av att betraktas som ett offer