• Anonym

Min styvson antastade min dotter.

Ess skrev 2014-09-10 19:40:48 följande:

Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.

hur hade du agerat om det var din son det gällde?
  • Anonym
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 22:28:14 följande:
    Ja, mamman har en dotter som är sex år. Just nu är dottern inte där för just nu är det två av de där dagarna han inte kan vara här för mina döttrar är här extra. Annars bor de ihop varannan vecka numer. Tidigare var de bara där samtidigt varannan helg.
    Skulle inte kunna tänka mig att ha den pojken i samma hem om det var min dotter. Att pappan inte förstår problemet är en ännu större larmklocka i mitt huvud.
  • Anonym
    Anonym (O) skrev 2014-09-11 09:20:52 följande:
    Eller hur, särskilt eftersom det stod att styvsonen kränkt, manipulerat o hotat andra i flera års tid o att det senaste bara var droppen. O att pappan inte förstår, vill förstå o bara viftar bort allt!?

TS vem av er står på er nuvarande bostad, har du inkomst nog för att klara ett eget boende? Vill du leva kvar med en man som är så här är frågan också.
    Nej, förstår inte pappan att det är dags att agera så är det bara för stackars Ts att separera.
  • Anonym
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 09:28:36 följande:

Det har alltid varit extremt "fattigt" med detta barn. För tre-fyra år sedan hade han hotat förra barn på lekis (han vAr två år äldre) så de inte vågade gå till skolan, han tog deras saker och sa att han skulle döda dom om de berättade för någon och när jag fick reda på det så tog jag upp det med både mamman o pappan. Det enda barnet behövde göra var att gå upp på sitt rum och fundera på saken i 30 minuter för han sa ju att de ljög.... Pappan Hade ångest över att pojkstackarn fick sitta där för det kanske inte ens var sant och det var hemskt att låta honom lida så. Jag blev rätt arg för det kom från flera föräldrar som inte ens umgicks. Det var allt som hände. Jag tyckte maken skulle kontakta klassföreståndaren men det gjorde han inte så jag fick göra det bakom ryggen på föräldrarna eftersom ingen av dom gjorde något. Så är det med allt. Gör pojken fel har pappan blivit arg på den som "skvallrat". Jag är tvärtom sådan att om mina barn gör något galet får de ta ansvar för det, hur ska man annars lära sig?

Och din sambo tar inte sitt föräldraansvar då måste du ta ditt och rädda din dotter.
    Lite nyfiken. Hur agerar biomamman?
  • Anonym

Lärt honom en LÄXA... Menar du är väl ensam med honom någon gång ?

• Anonym
    sextiotalist skrev 2014-09-11 13:17:27 följande:
    Had jag varit mamma till båda dottern och sonen så hade jag separerat dom, jag hade sett till att man var särbo och barnen inte var på samma plats, för att skydda dottern mot detta.
    Problemet är inte ts agerande, problemet är att pappan inte vill hantera detta på ett konstruktivit sätt och ts, även om hon skulle vilja, har ingen makt att göra det, för hon är inte barnets förälder.

Fortfarande så är det hennes huvudansvar att skydda hennes dotter, gör hon inte det, så gör hon fel mot sin dotter och hur som helst, så ska man aldrig svika den som är offret.
    Pojken har två föräldrar, det är deras uppgift att ta hand om pojken som gjort fel och faktiskt. När det kommer till sådana situationer, då är det dina barn och mina barn, så enkelt är det.

För övrigt så var det inte fråga om att kyssas, flickan sa ju tungan i halsen, dvs långt ifrån en broderlig puss på pannan
    Och det har ju eskalerat. Så jag ser det som en grav kränkning av flickan att behöva vistas i samma lokal som honom.
  • Anonym
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-11 20:19:18 följande:

Jag var helt inne på skilsmässa när det här uppdagades.

Det bra är mycket bättre än det som är dåligt. Jag förstår ditt resonemang helt, vi får se hur det blir.

Jag sa till honom att jag tyckte att han skulle välja att ta hand om sin son istället för i långa loppet kommer pojken känna att han blivit bortvald. Min man ville inte förlora oss och han ville inte förlora att få bo med sina andra biobarn. Han tycker att sonen gjort fel så vi är inte oense om det.

Att jag ska hålla tyst förstår jag självklart varför men jag har barn som inte alltid håller tyst.

Att man inte ska kunna bo ihop för att barn har diagnoser- jag och mina döttrar har adhd- det var det som gjorde att hon var på gränsen till deprimerad. Skolan funkade inte och klasskompisarna orkade inte med hennes flackande och oförmåga att göra klart det hon påbörjat även när det drabbade kamraterna. Allt har inte med hemmiljön att göra :)

Han borde redan förlorat er då han helt struntar i din dotter och dina känslor för henne.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-11 17:55:49 följande:
    Har det eskalerat? Har det hänt något mer?
    Det var inte en enstaka incident.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 08:20:41 följande:

Jag tänker inte att det är så att det pojken har gjort är okej på något sätt. Men jag tycker inte att det är så allvarligt att man behöver måla upp honom som ett monster som man absolut behöver skydda andra barn ifrån. Soc verkar ha gjort samma bedömning. Det är farligt att stigmatisera tolvåringar.
    Visst. Men nu är det Ts dotter det handlar om. Och hon ska kunna slippa att bli antastad i sitt eget hem. Och Ts ska skita i pojken och skydda SITT barn.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 08:27:03 följande:
    Eskalera betyder väl ändå att det trappas upp.Det finns väldigt lite exempel på vad han egentligen gör. Det är mest ts bedömning av hans handlingar som beskrivs inte vad han har gjort. Sen får jag uppfattningen om att det är ett ganska oroligt hem överhuvudtaget. Det är svårt med diagnoser och har man en ADHD diagnos redan som sjuåring så brukar problemen vara ganska stora och uppenbara. Så jag utgår från att det inte är så att allt som händer i det hemmet är pojkens fel. Det är säkert så att han inte uppför sig så bra i alla lägen. Men så som ts uttrycker sig om honom så verkar inte hon heller göra det.
    Men pojken har  haft långvariga problem som bioföräldrarna inte tagit tag i. Så i detta fall anser jag att Ts ska ta sitt föräldraansvar för sitt barn. I sin egen säng ska även en flicka kunna vara trygg.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 08:30:13 följande:
    Säkert. Och det har du mer koll på än soc som träffat pojken och pojkens föräldrar?
    Nej. Men flickan har blivit antastad i sin egen säng. Det är det Ts ska hantera. Pojken har hon inget att säga till om. Men hon kan skydda sitt barn.
    Skulle du inte tro på din dotter om det var henne det handlade om?
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:37:30 följande:

Det håller jag med om. Fast huruvida ts direkt ringde till Bup eller det kom fram på ett möte borde ju inte vara så komplicerat. Förmodligen ringde väl ts först och sedan diskuterades det igen.

Jag förstod att ts direkt ringde bup som hänvisade till soc. Ts kontaktade inte soc utan det gjorde en annan person inom bup då ts och hennes ex träffade denne p.g.a. dotterns hotande depression. Då var det pappan som tog upp det.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.