Min styvson antastade min dotter.
Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.
Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.
Det har alltid varit extremt "fattigt" med detta barn. För tre-fyra år sedan hade han hotat förra barn på lekis (han vAr två år äldre) så de inte vågade gå till skolan, han tog deras saker och sa att han skulle döda dom om de berättade för någon och när jag fick reda på det så tog jag upp det med både mamman o pappan. Det enda barnet behövde göra var att gå upp på sitt rum och fundera på saken i 30 minuter för han sa ju att de ljög.... Pappan Hade ångest över att pojkstackarn fick sitta där för det kanske inte ens var sant och det var hemskt att låta honom lida så. Jag blev rätt arg för det kom från flera föräldrar som inte ens umgicks. Det var allt som hände. Jag tyckte maken skulle kontakta klassföreståndaren men det gjorde han inte så jag fick göra det bakom ryggen på föräldrarna eftersom ingen av dom gjorde något. Så är det med allt. Gör pojken fel har pappan blivit arg på den som "skvallrat". Jag är tvärtom sådan att om mina barn gör något galet får de ta ansvar för det, hur ska man annars lära sig?
Lärt honom en LÄXA... Menar du är väl ensam med honom någon gång ?
Jag var helt inne på skilsmässa när det här uppdagades.
Det bra är mycket bättre än det som är dåligt. Jag förstår ditt resonemang helt, vi får se hur det blir.
Jag sa till honom att jag tyckte att han skulle välja att ta hand om sin son istället för i långa loppet kommer pojken känna att han blivit bortvald. Min man ville inte förlora oss och han ville inte förlora att få bo med sina andra biobarn. Han tycker att sonen gjort fel så vi är inte oense om det.
Att jag ska hålla tyst förstår jag självklart varför men jag har barn som inte alltid håller tyst.
Att man inte ska kunna bo ihop för att barn har diagnoser- jag och mina döttrar har adhd- det var det som gjorde att hon var på gränsen till deprimerad. Skolan funkade inte och klasskompisarna orkade inte med hennes flackande och oförmåga att göra klart det hon påbörjat även när det drabbade kamraterna. Allt har inte med hemmiljön att göra :)
Det håller jag med om. Fast huruvida ts direkt ringde till Bup eller det kom fram på ett möte borde ju inte vara så komplicerat. Förmodligen ringde väl ts först och sedan diskuterades det igen.