• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Arg)

Jag har haft fullt upp hela dagen, trodde inte jag skulle få en enda kommentar;)

Det som hände var att han stoppade in sin tunga i hennes mun när han trodde Att hon sov, detta skedde två kvällar i streck och jag tycker det är allt annat än ok.

• Anonym (Arg)

Vi kanske har lite olika åsikter om sexuella övergrepp. Ett sexuellt övergrepp behöver i praktiken inte innebära beröring öht utan det räcker faktiskt med ord och blickar. När en sjuårig sovande flicka blir utsatt för det så tycker jag att det är allvarligt.

• Anonym (Arg)

Lipa; han har erkänt. Jag trodde på henne innan erkännandet kom, varför alltid anta att den utpekade är oskyldig- det är lite typiskt för vårt samhälle.

• Anonym (Arg)

Jag ringde bup omgående morgonen efter vilket har resulterat i att biomamman blev skitsur... Sen kröp det fram att hon misstänkt att han gjort något olämpligt mot hennes dotter (samma klass som min dotter) så hon har möblerat om för de delade rum förr men inte nu längre. Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!

• Anonym (Arg)

Halvsyskon är de iofs. Pappan är väl den av dom som iaf reagerade- även om det bara var en kort stund. Sen var det överspelat och nu försöker mamman rucka på reglerna om att de inte får träffas. Jag tvingar min man att agera nu men han blir skitirriterad. Själv kan jag inte för mitt liv finna någon varmare känsla för barnet nu då jag anser att man är fullkomligt medveten om vad man gör när man är tolv! Hans enda ursäkt var- jag vet inte- och litet ryck på axlarna. Sedan har han också betett sig som ingenting.

• Anonym (Arg)
    Philanthropy skrev 2014-09-09 23:14:30 följande:

För din dotters skull gör du nog bäst i att inte få fnatt. Har hans föräldrar satt sig ned med pojken och lugnt gått ner på djupet och förklarat hur fel hans agerande var? Tror det behövs utöver Socialtjänstens samtal...

De har sagt att sånt "kan hända och det är inte ok men sånt händer som sagt...men de älskar honom ändå- vi älskar dig allihopa" blablablabla
  • Anonym (Arg)
    Anonym (.) skrev 2014-09-09 23:24:30 följande:

Men herregud...

Vilka oansvariga föräldrar. Din dotter har ju iallafall dig, stackars den andra flickan.

Jaaa... Min dotter har ju en tvillingsyster med så det är en till jag oroat mig för... Samt min och makens gemensamma dotter som är 3. Jag lämnar aldrig minstingen ensam m sin halvbror men pappan blir otroligt irriterad för jag överdriver enligt honom. Pojkstackarn ska väl inte behöva lastas för saker han inte gjort. Jag är jätteorolig för min andra sjuåring för hon har mått jättedåligt sen i vintras. Soc sa iaf att jag gjort helt rätt när jag delade på dom så de inte träffas.
  • Anonym (Arg)

Nu är det inte jag som gjort anmälan till soc utan det var skolan och bup som gjorde det och soc gjorde egen anmälan eftersom han erkänt. Man kan bagatellisera det som hänt men en sjuåring som sover ska inte behöva vakna av att styvbror stoppar ner tungan i halsen på henne. Accepterar man sånt är ju inte ett bra grundarbete för framtiden. Får man ta sig friheter med andras kroppar hur som helst? Det tycker inte jag.

• Anonym (Arg)

Ett övergrepp gjort av ett "syskon" är inte mkt bättre. Självklart är det mycket, mycket värre att bli våldtagen men det gör inte att den här handlingen är en bagatell. Den här pojken är väldigt manipulativ och har förr hotat andra till tystnad när han gjort andra saker- elaka saker, inte sexuella.

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.