Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 22:13:43 följande:
Hon borde bry sig därför att hon har valt att leva ihop med barnet och barnets pappa som en familj. Jag förstår att du tycker att man kan ta in ett barn i sitt hem och sedan inte alls engagera sig i det. Jag förstår inte ens hur det praktiskt är möjligt. Ska hämtningar på fritids alltid ligga på bioföräldern? Tvättar man familjens kläder ihop, diskar man var för sig eller hur ser det ut i din värld? Om barnet är ledset på natten och vill att man ska komma ska man då hänvisa till den andre föräldern? Om barnet visar en teckning som det gjort hänvisar man då till deras bioförälder?
Sen förstår jag att du inte har någon närmare relation till dina bonusbarn. Det vore intressant att höra hur de beskriver dig. Med den kyla du beskriver dem så kan de inte hysa några varmare känslor för dig heller.
Jag förutsätter att föräldern klarar sina åtaganden gentemot barnet även som sambo. Vilket hade inneburit lämning och hämtning på förskola/fritids.
När barnet är där så tar föräldern den största delen av hushållssysslorna och även matlagning.
Om barnet är så litet att det är ledset på natten så förutsätter jag att föräldern går upp och ser till barnet, annars hade jag väckt honom.
Det är inga bonusbarn, utan min mans barn x och y.
Jag vet inte vad det varit för intressant med det, när man inte klickar som personer så är det vanligtvis ömsesidigt. Jag har svårt att tänka mig att dom legat vakna på natten och saknat mig om jag och mannen gått skilda vägar.
Hade dom gjort illa mina/våra barn så hade dom inte varit välkomna hit mer, milt uttryckt.