• Ess

Min styvson antastade min dotter.

Anonym (sign) skrev 2014-09-11 18:15:44 följande:
    Men snälla nån, vad har du för människosyn?. Vilken tragedi det måste vara att bli ditt bonusbarn. Hoppas verkligen du inte är representativ för dagens unga kvinnor, men tyvärr om man skall döma efter inläggen här på Fl så resonerar många s.k bonusmorsor som du.Ni får mig att må riktigt illa.
    Det blir en tragedi för den som utsätter mitt barn för övergrepp. Så hade styvbarnet valt att göra mitt barn illa, då hade hen fått stå sitt kast.
    Mina barn är mitt ansvar, och upp till mig att se till att få bort förövaren från dem.

Du kan hämta din spyhink, för jag tror inte att speciellt många hade haft överseende med att sambons barn begått övergrepp mot deras barn.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:00:56 följande:
    Men var det så förfärligt då? Om man ser ur ett barns perspektiv så är det ju inget sexuellt. Tycker att det här börjar likna ett hysteriskt drev likt det Eva Lundgren (hette hon det?)professorn som gick ut med att "män är djur" och så småningom fick sparken från Uppsala Universitet,
    Så hårt som du jobbar för att normalisera det som hänt, så börjar man undra vad du själv utsätter dina egna och styvbarn för.
    Eller drömmer om att göra, om det kommer ett barn nära dig.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-11 19:17:02 följande:

Du tycker kanske att pedofili och sexuella övergrepp är något spännande som berikar ditt liv eftersom du tycks vilja se det där det inte finns.
    Än en gång, pojken pussade sin bonus-syster på munnen. Olämpligt,  ja kanske, men banne mig inget övergrepp. Det dummaste av hela den här historien var väl ändå att göra det hela till en stor sak.

Nä du har helt rätt, självklart är det helt okej. Tror att jag själv ska gå ut på stan och hävda min rätt att ta på vem jag vill när jag vill och vart jag vill. 
    Opponerar dom sig så är det ju bara att säga, -jag kände bara lite och det tog du ingen skada av..............

OBS IRONI!!
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 09:17:04 följande:
    Ja det är ju din värld :)
    Min också. Skulle aldrig gå in och spela förälder, eller ta något ansvar för hans barn. Hade han inte klarat av den rollen själv, så hade deras mamma fått backa upp, och han va utan umgänge.

Sen skiljer det sig från sextiotalist, för vi har ingen egen relation och skulle aldrig umgås utan min man.
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 18:48:56 följande:
    Förvånar mig inte att inte ni har någon relation. Om jag hade haft ett bonusbarn som vuxit upp hos mig skulle jag vilja ha en relation till det barnet.

Jag har en kompis som en gång sa till mig att hennes bonuspappa alltid behandlat henne som att hon var hans. Han har inte gjort någon skillnad på de barn han är pappa till och henne. Det tycker jag låter som en bra bonuspappa. Sen har hon haft en bra relation med sin pappa också, det ena utesluter ju inte det andra.

Andra kan ju beskriva att de aldrig fått en plats i den nya familjen, alltid känt sig utanför. Det tycker inte jag är bra.
    Dom var i stort sett vuxna (tonåringar) när vi träffades, och vi har noll och inget gemensamt, jag känner inte att jag direkt vill ha det heller. Skulle jag och mannen gå skilda vägar så hade jag inte känt något behov att varken träffa eller höra av mig till dem.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 20:47:22 följande:
    Och jag kallar det att en vuxen kvinna förstör livet för en 12-årig pojke på grund av en ganska bagatellartad incident.
    Det är inte hon som förstör livet för honom, det klarar han rätt bra själv verkar det som. Hon ser bara till sina barns bästa, vilket är att inte utsättas för honom fler gånger.
  • Ess
    Anonym (.) skrev 2014-09-12 21:33:38 följande:
    Hur ska mamman, som inte ens är där, eller pappan, som skiter i att göra något, kunna skydda de här tjejerna från att bli utsatta för fler övergrepp? TS brister inte, hon tar sitt ansvar och ser till att de värnlösa offren slipper känna sig otrygga i sitt eget hem.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-12 21:36:02 följande:
    Det klarar han rätt bra själv - han är bara 12 år, ett barn. Förstår inte hur du tänker , ett barn behöver kärlek och stöd, inte att framställa s som ett monster av en hysterisk bonusmorsa. 
    Det får han ha från sina föräldrar och inte från ts. Hon är upptagen med att ge sina egna barn stöd och kärlek, vilket dom dessutom behöver extra mycket nu efter hans tilltag.
  • Ess
    Anonym (X) skrev 2014-09-12 21:42:53 följande:
    ingen framställer honom som ett monster, utan som det han är, en kille med allvarliga problem som begår övergrepp mot sina styvsyskon, en kille som behöver ha hjälp med dem problemen, att någon faktiskt tar tag i det, vilket TS verkar vilja och försöka göra.

att utmåla händelserna som bagateller hjälper inte honom heller, ni som hackat så jävligt på TS, skulle ni faktiskt ha brytt er om pojken hade ni insett det också, att pojken behöver allvarlig hjälp.
    Tror knappast att någon utav de personerna som uttalar sig om hur hemsk ts är skulle acceptera att deras egen dotter blev utsatt för samma sak från en styvson.

Det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör när inte ens en 7 årig flicka får va ifred i sitt hem, utan ses som någon form av allmän egendom som vem som helst får röra. Det är dessutom vuxna människor som uttalar sig så skrämmande.
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 21:49:38 följande:
    Tycker inte att ts verkar bry sig om pojken och vad han har för behov alls. Och det är väl bara soc som kan görs den bedömningen. Och de har, vad jag förstått, inte alls gjort bedömningen att det behövs någon "allvarlig hjälp".
    Varför ska ts bry sig om pojken?
    Hon ska bry sig om sina egna barn, precis som hon gör. Hennes enda ansvar är att skydda sina barn från en person de mår dåligt av. 

Pojkens behov ligger på hans föräldrar. 
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 22:13:43 följande:
    Hon borde bry sig därför att hon har valt att leva ihop med barnet och barnets pappa som en familj. Jag förstår att du tycker att man kan ta in ett barn i sitt hem och sedan inte alls engagera sig i det. Jag förstår inte ens hur det praktiskt är möjligt. Ska hämtningar på fritids alltid ligga på bioföräldern? Tvättar man familjens kläder ihop, diskar man var för sig eller hur ser det ut i din värld? Om barnet är ledset på natten och vill att man ska komma ska man då hänvisa till den andre föräldern? Om barnet visar en teckning som det gjort hänvisar man då till deras bioförälder?

Sen förstår jag att du inte har någon närmare relation till dina bonusbarn. Det vore intressant att höra hur de beskriver dig. Med den kyla du beskriver dem så kan de inte hysa några varmare känslor för dig heller.
    Jag förutsätter att föräldern klarar sina åtaganden gentemot barnet även som sambo. Vilket hade inneburit lämning och hämtning på förskola/fritids.
    När barnet är där så tar föräldern den största delen av hushållssysslorna och även matlagning.
    Om barnet är så litet att det är ledset på natten så förutsätter jag att föräldern går upp och ser till barnet, annars hade jag väckt honom.

Det är inga bonusbarn, utan min mans barn x och y. 
    Jag vet inte vad det varit för intressant med det, när man inte klickar som personer så är det vanligtvis ömsesidigt. Jag har svårt att tänka mig att dom legat vakna på natten och saknat mig om jag och mannen gått skilda vägar.
    Hade dom gjort illa mina/våra barn så hade dom inte varit välkomna hit mer, milt uttryckt.
  • Ess
    Anonym (X) skrev 2014-09-12 22:30:24 följande:
    flickan mådde dåligt av det, och var inte med på det. tycker det är rätt tydligt att det är ett övergrepp, ja.

www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=353

"
    Det finns flera saker som skiljer ett övergrepp från en handling som inte är ett övergrepp. Det viktigaste är förstås hur händelsen har upplevts. Har man som barn känt att man är maktlös mot någon som är större, starkare eller äldre, och har man upplevt det hela som obehagligt eller rent av smärtsamt. Ja, då handlar det nog om ett övergrepp. Har det dessutom förekommit hot eller våld, då råder det ingen tvekan om saken"
    Jag undrar hur många av de vuxna kvinnor som skriver i tråden som hade accepterat att chefen klappade dem på rumpan när dom gick förbi.
    Eller om han gått in på deras hotellrum när dom sov och kört ner tungan i halsen på dem.
    Ingen utav de grejerna gör fysiskt ont, så då borde det va helt okej att göra så....?
  • Ess
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-12 23:08:50 följande:
    Det handlar ju inte om att det ska accepteras att någon gör så. Men för det första kan man inte jämföra en vuxen mans handlingar med ett barns. För det andra så, om min chef hade klappat mig i rumpan hade jag sagt till honom eller hans chef. Jag hade inte krävt att han inte fick vara i närheten av mig eller någon annan kvinna nånsin igen. Jag hade inte sett honom som en sexualförbrytare som bara har börjat sin karriär och i nästa vecka förmodligen kommer att våldta någon. Det handlar inte om att acceptera ett dumt beteende utan göra det som behövs utan hysteri.
    Så himla liten är inte en tolvåring. Dom vet vad dom sysslar med, och vad som är okej och inte.
    Dottern sa till ts och ts har agerat. Du slipper förhoppningsvis din chef i ditt hem och du kan sova lugnt om nätterna. Det kan ts dotter också nu, tack vare ts snabba respons.
  • Ess

Bara för att lagen säger att man inte är skyldig för sina handlingar så innebär det inte att personer under 15 är total blåsta och inte har en enda aning om vad dom sysslar med. Föräldrarna är skyldiga att se efter sina barn, och ansvara för deras handlingar.
    Sen kan man tycka vad man vill om barnets intellekt, med tanke på att dom redan på dagis börjar lära barnen "nej och sluta", och även att dessa ord innebär just exakt det de låter som.
    Man kan mycket väl polisanmäla ett 12 årigt barn, men påföljden blir naturligtvis inte fängelse eller nåt sånt, utan att soc går in och omplacerar barnet om det anses nödvändigt.

• Ess
    Ojsan skrev 2014-09-13 12:22:00 följande:
    jag tror att vissa verkar vilja vill sänka åldern för staff till 12 år för sexuella övergrepp, de kan inte minnas hur det var att vara tolv eller så känner de inga tolvåringar. Helt obegripligt
    Kanske just därför jag resonerar som jag gör. Jag både känner 12 åringar och kommer ihåg hur det var.
  • Ess
    Nixe skrev 2014-09-13 14:05:41 följande:

Men jisses. Vet inte folk att även barn är sexuella varelser? Tror verkligen så många här att barn är helt avsexualiserade innan puberteten? Har ni verkligen ALDRIG stött på onanerande småbarn? När jag var 12-13 var det faktiskt ett flertal i vår klass som hade pojk och flickvänner som de grovhånglade med och även hade sex med. Vi läste tidningar som "okej" och "frida" med fler och läste om sex och kroppar varje vecka och det var jättespännade. Killarna försökte garanterat inte kika in i våra duschar "för att de var nyfikna på kroppen på ett helt avsexualiserat sätt" och när jag var tolv hade jag för övrigt både bröst och mens (vilket den större majoriteten tjejer i klassen hade). Nog för att vi verkligen inte var att anse som mogna eller ens i närheten av vuxna i våra tankesätt men sexuella var vi hela bunten. Jag vet att vi lekte lite förbjudna lekar ännu tidigare när vi var typ 7-9 år och detta anses vara helt normalt.

Hur kommer det sig att denna pojke förutsätts vara helt asexuell till skillnad från de allra allra flesta andra barnen i hans ålder? Varför i hela friden tror man att han smyger in till en sovande flicka och tungkysser henne mot hennes vilja "för att han vill utforska munnar" sådär lite i allmänhet typ? Jag tror att vi har en heeel del föräldrar här inne som tror att deras barn är som små nunnor och munkar tills de fyller 15 som borde få lite mer korrekt information av en barnpsykolog och av pegagoger för detta är ju tamigfan skrämmande! Hur stora skygglappar kan man pressa in i ögonen egentligen? Vad är det som gör er så otroligt tappade och naiva? Är det läskigt att barn också har en sexualitet tidigt och att de utforskar njutning så tidigt som i blöjåldern? Gör detta era barn mindre oskyldiga på ngt sätt?

Jag fattar verkligen inte. Detta är ju otroligt basic kunskap om barn och ungdomar?

Håller med dig i det du skriver.

Dom kanske tror att pojken vill bli läkare inom "öron, näsa, hals"...................
    Det är därför dom beundrar hans intiativförmåga.
  • Ess
    Nixe skrev 2014-09-13 18:06:34 följande:
    Jag är ledsen men då tillhör du snarare skaran av barn som avviker från det normala. för barn med normal utvecklingskurva har en sexualitet redan från blöjstadiet. Men det förklarar ju en del minst sagt.
    Håller med dig igen!!
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.