• lemarie

Normalt att blöda såhär efter ett cellprov?

Igårmorse var jag och gjorde mitt andra cellprov för mitt första visade tecken på cellförändringar. Läkaren sa att det kunde vara lite blod efteråt vilket det var.
    Blev sen lugnare under kvällen.

Imorse har jag blött och sen under dagen har det varit blod men inte så mycket. 

Sen helt plötsligt blöder jag jättemycket, färskt blod och jag blir så nojig. 
    Kan inte ringa till vårdsupplysningen heller av någon anledning. Någon som vet om det är normalt att blöda såhär ett dygn efter det?! 

• Svar på tråden Normalt att blöda såhär efter ett cellprov?
  • Birgitta02

Jag var på cellprovstagning i våras. Blödde pyttelite. Två droppar typ. Och inget mer. Häng på telefonen till 1177. Eller ring vårdcentralen. Låter ju jättekonstigt. (Det är inte så att du faktiskt ska ha mens nu?)

• carolinheiner

Kontakta dom du va å gjorde provet hos.. Enligt min gyn så blödde ja för mkt efter biopsin så ja fick en spruta för att stoppa blödningen.. Så ring å prata med dom ist..

• Birgitta02
    Birgitta02 skrev 2014-09-09 14:50:56 följande:

Jag var på cellprovstagning i våras. Blödde pyttelite. Två droppar typ. Och inget mer. Häng på telefonen till 1177. Eller ring vårdcentralen. Låter ju jättekonstigt. (Det är inte så att du faktiskt ska ha mens nu?)

Var det en biopsi? Då KAN det blöda eftersom de knipsar en liten bit.
  • Anonym

Ring kvinnokliniken nu innan dom stänger!

• FruNyfiken

Jag har alltid blött som en gris efter både cellprov och vävnadsprov. Fick veta att det kan bero på sköra slemhinnor, känslighet.

• Anonym

Ja de tog en bit av livmoderhalsen som jag förstod det. Nej jag ska inte ha mens nu men har läst att om man har ägglossning är livmodern extra känslig och det kan göra att man blöder mer...? kanske ligger något i det! 

ja jag ska ringa dom så fort jag får en telefon som fungerar, känns inte roligt att det ska vara såhär :/ 

Svar på tråden Normalt att blöda såhär efter ett cellprov?