• ak1983

Tidigt Ultraljud?

Jag är just nu gravid i V6.. Detta är min andra garaviditet..

Jag blev gravid för nästan exakt 1 år sen, men den graviditeten gick inte som planerat. Det visade sig vara en ofostrig graviditet.

SÅ denna gång vågar jag inte riktigt bli glad eller hoppas, för jag vet är extremt orolig. 
    Jag funderar nu på om jag skulle boka in ett tidigt ultraljud typ i V8 för att se om det finns nåt där inne eller inte..
    Men en del säger att för många ultraljud kanske inte är så bra..

Hur skulle ni göra? Råd mottages gärna.. 

• Svar på tråden Tidigt Ultraljud?
  • Lectin

Jag förstår din oro! Jag skulle nog ha försökt boka in ett tidigt ul för att lindra oron.

• Nevadita

Boka ett VUL så du får veta!!
    Urjobbigt att gå och må dåligt!

För många ultraljud - tja, hur många är för många?
    Med vårt första barn blev det flera både VUL och UL - hon var i alla fall fullt frisk när hon föddes.

Lycka till, hoppas det går vägen denna gång!

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Honungsblomman

En kompis till mig har sju barn och hon har haft havandeskapsförgiftning med alla. Hon har gjort minst 15 UL med samtliga barn, och de verkar inte ha tagit nån skada av det iaf. (Alla är högerhänta).

• Erli

Jag har hittills (v18) gjort 4 vul/ul pga blödningar o smärtor. Ingen som sagt att det skulle vara farligt. Nästa vecka ska jag göra nr 5: rul!

Så bättre att du mår bra och inte oroar dig, be om ett vul :)

Och stort lycka till!

• ak1983

Tack snälla alla för era svar.. 

Då ringer jag imorgon bitti direkt och bokar in ett.. Jag är alldeles för otålig och kan inte vänta.. 

Lycka till alla.. Glad

Svar på tråden Tidigt Ultraljud?