Schnuffie skrev 2014-09-11 10:00:17 följande:
Här har det fortfarande inte hänt nått. Eller slemmisen går (ursäkta infon) i omgångar. Alltid nått.
Bor i Stockholm. Enligt min bm gör man i Stockholm endast hinnsvepning på mvc som har ultraljud, ifall nått skulle hända. Och här är det vanligt att ultraljud görs antingen på förlossningsklinikens spec mödravård, eller på speciella ultraljudsenheter. Jag frågade om dom ville kolla om jag var öppen ngt, men man menar att även om jag är tre cm öppen kan bebisen komma om två veckor. Och ja, det har jag ju läst...
Min 16-månaders började förskolan för tre veckor sedan. Det var sån full rulle på honom att jag inte hängde med. Det var lite bökigt i början men nu älskar han det. Han behövde verkligen den stimulansen... Ser fram emot att lillebror kommer så vi kan komma in i en vardag. Just nu är jag sängliggande och kan inte ha sonen hemma, men när lillebror kommer vill vi att storebror är hemma med oss oftare :)
Några framsteg för dig?
Okej, vad lustigt att det är så olika beroende på vart man bor.
Inga framsteg här. Inga värkar inatt iaf så jag fick sova, men jag har ändå varit helt otroligt trött idag och hormonerna har sprutat ut genom öronen! Känns som om jag är på bristningsgränsen för att börja störtböla när som helst! Jag bara längtar efter att gå ligga hela dagarna i sängen, äta hägendazs och kolla på hell on wheels! Men jag är hemma med sonen, och egentligen går det mycket bra. Älskar honom såklart mest på jorden och han är inte alls krävande. Men ibland, som idag, längtar jag till sängen!
Vad roligt att slemmisen börjat gå, ett steg i rätt riktning! Min släppte i vecka 38. Har du gjort något för att försöka skynda på det hela?
Promenader och speciella teer och sånt tänker jag på :)