Flisan79 skrev 2014-09-10 11:20:32 följande:
Flickan och kråkan:
Nu är det ju så att jag jobbar så nej.
Men jag själv fick egen nyckel och gå hem redan i trean, något mina skolkamrater inte fick (jag slutade då på fritids). Och visst kunde min bästis följa med hem ibland men detta gjorde att jag kände mig väldigt utanför.
Sen så skulle jag aldrig orka agera lekmamma åt en massa barn varje dag, för i den ålder vill de leka VARJE DAG!
Men nu gällde inte frågan arbetande föräldrar utan föräldralediga föräldrar. Ja, jag vet att de vill leka varje dag och är väldigt aktiva i den åldern. Jag var hemma med vårt yngsta barn förra året och är hemma i år och har ett barn som går i första klass (och inte hade rätt till fritids varken i fjol eller i år) och en 5,5-åring som går 15-timmars i år liksom förra året. Varför inte låta dem ha lite tråkigt ett tag......tills de kommer på något kreativt. Man måste inte alltid servera dem aktiviteter.
Jag har valt att skaffa barn, ingen annan har tvingat mig. Vill jag vara hemma bekostat av staten så tycker jag att jag helt enkelt får ta mig orken att vara med mina barn efter skoltid. Inte minst med tanke på hur fritidsverksamheten ser ut generellt på ett nationellt plan. Finns det specifika skäl som gör mig oförmögen att under eftermiddagen se till mina egna barns behov så ska det givetvis finnas undantag.