• Taiger

förskola

Ja bor men min dotter varannan v i en annan kommun men nekas ha henne på förskola där:/

• Svar på tråden förskola
  • Dixie
    Taiger skrev 2014-09-10 11:26:25 följande:
    Ja bor men min dotter varannan v i en annan kommun men nekas ha henne på förskola där:/
    jaha.
  • Malima

Ja, tyvärr får man bara nyttja förskola i den kommun där barnet är skriver.

• Taiger

Så då måste hon vara hemme varannan v när hon är hos mig:/ låter helt sjukt

• Dixie
    Taiger skrev 2014-09-10 12:41:55 följande:
    Så då måste hon vara hemme varannan v när hon är hos mig:/ låter helt sjukt
    tycker det låter mer konstigt att när det är brist på förskoleplatser så skulle 1 barn ta upp 2 platser!
    Bor ni föräldrar långt i från varandra? 
  • Malima

Nej, hon måste inte vara hemma när hon är hos dig. Hon har ju sin vanliga förskola att gå till. Det blir dessvärre så när man separerar och man som föräldrar bor i olika kommuner.

• Taiger

Flisan ja måste fråga skulle du åka till en annan stad varannan v bara för hon ska få vara på sitt dagis som mamman har?

Vad ni än gör vid en separation NEKA flytt av adress så blir barnet skrivet hos den som bor närmst dagis FÅGELVÄGEN!! Har ni hört nått dummare inte hur hon bor socialt el så bara längd fr förskola!

• Flisan79

Jag uppfattar det som att barnet redan går på ett dagis?? Isf hade jag fått anpassa mig och åkt den väg som krävdes. På denna punkt är alla barnpsykologer väldigt eniga. Dvs att ett barn inte mår bra av att gå på mer än en förskola.

Jag vet inte riktigt vad du menar men barnen brukar väl automatisk stå skrivna på mammans adress om ni inte varit gifta?

Det låter som att du är väldigt bitter mot mamman och det har kanske sina skäl eftersom att ni valt att separera. Men låt inte denna ilska gå ut över barnet.

• Dixie
    Taiger skrev 2014-09-11 06:00:22 följande:
    Flisan ja måste fråga skulle du åka till en annan stad varannan v bara för hon ska få vara på sitt dagis som mamman har?
    JA - det skulle jag göra! räcker det inte att barnets föräldrar har separerat - tycker du att din dotter samtidigt ska vänja sig vid två olika förskolor? det kan ju inte vara i barnets intresse - utan bara för att du inte vill köra så långt. 
Svar på tråden förskola