• Linnez

SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?

Ja alla ni som kommer rösta på söndag och tänker lägga er röst på SD, har ni förstått vad ni röstar på? Vet ni om att SD vill ta bort rättigheter för dem här människorna? 
    Kan du verkligen ställa dig bakom det?
    Allt handlar inte bara om invandringen! 

• Svar på tråden SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?
  • Binary

Nu tänker jag inte rösta på SD oavsett, men vart har du fått informationen ifrån? Om man ska kunna motverka negativa saker så måste man ha tillgång till fakta, annars blir effekten den motsatta, dvs en martyreffekt, vilket är en del av det som SD lever på idag.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (...)

Definiera dig

"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt"

• Anonym (Stämmer)

Det står ju i deras partiprogram att de är emot samma rättigheter för homosexuella.

Dessutom så röstar de emot alla förslag i riksdagen som vill förbättra för dessa grupper.

• Linnez
    Binary skrev 2014-09-10 11:31:36 följande:

Nu tänker jag inte rösta på SD oavsett, men vart har du fått informationen ifrån? Om man ska kunna motverka negativa saker så måste man ha tillgång till fakta, annars blir effekten den motsatta, dvs en martyreffekt, vilket är en del av det som SD lever på idag.

Det står på deras hemsida
  • Linnez
    Anonym (Stämmer) skrev 2014-09-10 11:37:18 följande:

Det står ju i deras partiprogram att de är emot samma rättigheter för homosexuella.

Dessutom så röstar de emot alla förslag i riksdagen som vill förbättra för dessa grupper.

Precis, de döljer det inte. Jag undrar om de som röstar på SD verkligen är homofober??
  • Anonym (...)
    Linnez skrev 2014-09-10 11:38:09 följande:
    Det står på deras hemsida
    Bra svar. Du kanske ska själv ska leta upp den, länka den här och sedan beskriva hur det betyder att de är homofober
  • Drottningen70

Självklart vet jag det. Inte bara främlingshatet som är sjukt i detta parti. De är även ett hot mot allt som avviker från heteronormen, och mot kvinnors rättigheter.

• Drottningen70

Givetvis är jag dock INTE en SD-röstare, vilken var målgruppen TS vände sig till

• Anonym (Stämmer)
    Linnez skrev 2014-09-10 11:39:49 följande:
    Precis, de döljer det inte. Jag undrar om de som röstar på SD verkligen är homofober??
    Inskränkta människor brukar vara emot utveckling. Så både jämställdhet och avvikande sexualitet brukar skrämma dom.
Svar på tråden SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?