• Juliasara

Vul vecka 8

Hej
    Det är så här att jag var på vul igår, vecka 8(7+3). Läkaren såg
    Bara fostersäck, dom han tyckte var litet i storleken, och inget foster
    Han ryckte det såg ut som vecka 4-5 men jag är säkert på min beräkning
    Då jag har fått positiv gravtest 18/8 o första dagen på sista mensen var 18/7
    Han trodde att detta är ett missfall o att fostret slutat växa vid vecka 4-5
    Nu är jag helt förstörd. Har fått tid för vul på tisdag men kommer att dö av väntan.
    Har någon varit med om liknande o hur gick det

• Svar på tråden Vul vecka 8
  • Guppi86

Hej.. Har varit i samma situation.. Med vår första barn så plussade jag väldigt tidigt, typ i v2 å var på vul såg då typ inget (trodde att jag var i V5 minst.. Så de var bara å vänta å se på nästa vul..

Nu är vi gravida igen och plussade denna gången väldigt tidigt igen.. Då jag inte visste när vi blev gravida (ca 6-7 månader efter förra förlossningen, hade ingen koll på mensen efter) så var vi på tidigt vul.. Såg då typ bara hinnsäck och läkaren sköt bak vilken vecka vi var i.. Nu har vi gjort två vul + ett vanligt ul och de var första ggr igår som jag fick verkligen se ett hjärta och ett foster (vet fortfarande inte riktigt vilken vecka jag är i, nånstans mellan 10-13..

• mrshellstrom

Hejhej.

När jag gick genom mitt fördröjda missfall så var det såhär.

Trodde jag var i v8 men blev flyttad till v6. Allt såg bra ut då men inga hjärtslag.

Två veckor senare var vi tillbaka och då hade ingenting hänt och det blev då ett s.k ma (fördröjt missfall).

Jag bad om att få hjälp att sätta igång själva missfallet, så fick komma tillbaka ett par dagar senare.

kräv raka svar och är läkaren osäker som gör själva vul, be en kollega att komma in och dubbelkolla.

Hoppas det går bra för er! Kram

• Maddi

Känner tyvärr igen mig. Min 1 a graviditet gjorde jag ett vul i vecka 7, och de va lika stort som i vecka 5. Fick komma tillbaka 2 veckor efter och de hade inte växt. Det blev skrapning. Men jag hade ändå tur tyckte jag att de upptäcktes ganska tidigt ändå eftersom de skulle ha känts värre om man fick föda fram det dött.  

Men jag var otroligt ledsen och nere och blev arg av att se gravidmagar som jag ett tag gjorde överallt, tyckte jag. Och glada människor som drog nyfödda i vagnen. Varför just jag? Men gravid 2 månader efter skrapningen. 
    Jag har märkt att många i min omgivning håller tyst om missfall, men det är trotts allt ganska vanligt att få. Men de känns på något vis att folk håller tyst om det. För mig hade det nog varit lättare om någon trätt fram och sagt "jag har också haft missfall, du är inte ensam". För istället blev de "varför jag, och ingen annan?". 

• Anonym

Jag har gett upp hoppet kan jag säga:(

Tack alla ni som delar med er

• Anonym

Hur går skrapning till då?

Om det inte har växt till sig o inga tecken på liv på tisdag, va händer då?

• Juliasara

• Anonym
    Juliasara skrev 2014-09-10 20:49:37 följande:

Man bli sövd och jag fick inte äta eller dricka innan, fick tid på morgonen vid 8. Men dom hade något akutfall och jag fick vänta till 15 och fick dropp. Blev sövd och de tog inte längre än 15 minuter. Hade lite små ont efteråt men mindre än mensvärk. Jag blödde i 1½ vecka om jag inte mins de fel. 

Om de inte har växt så kommer dom nog prata om hur ni ska gå vidare nu. En del tror jag går hem och väntar eftersom de kommer ut så småningom. En del får tabletter och en del blir erbjuden skrapning. 
  • Juliasara

Tack för förklaringen

Dagarna känns såååå långa, kan det bli tisdag nångång:(. Gråter hela tiden o tänker mycket på min man då han är ledsen oxå o gråter:(

Jag är så rädd att jag ska få ont o missfallet ska sätta igång när jag är på jobbet.

• Alexandraljungdahl

Jag ska också på ett vul på tisdag. Förmodligen missfall här också. Är helt förstörd. Dom såg inget foster i magen förra tisdagen. Jag har blödit också från i söndags men slutade igår kväll. Jag hoppas verkligen dom ser något för dig och mig på tisdag

• Juliasara

Jag vet inte om ja vågar hoppas på något. För min såg dem bara fostersäck, som dessutom var för liten för att vara vecka 7+3.

Det suger ja. Man blir helt förstörd.

Jag håller tummarna för dej!

Vilken vecka är du i

Svar på tråden Vul vecka 8