• Dockan

HJÄLP MIN MAGE FÖRSVINNER!

Är visserligen ett par veckor efter dig. Fast upplever definitivt att magen försvinner lite ibland, vilket helt enkelt verkar ha och göra med hur bebisen ligger med ryggen (liksom den som märks mest). Trycket neråt känner även jag ibland.

Har du tagit ett blodtryck nyligen? Huvudvärk, illamående och/eller magvärk kan ju tyda på lite högt. Å andra sidan är ju hela din kropp under belastning just nu och tryck.

Sammandragningar tycker jag gör magen större, inte mindre.

Oroa dig inte, är det på gång så är bebisen fullgången och du kommer märka mer. Så länge du känner rörelser, vila dig bara och kontakta din BM om du är orolig.

• Dockan

I mina öron låter det normalt. 102 i undertryck kan ju dra lite åt det höga hållet visserligen, om det var det värdet du menade?

Känner själv dock att mer och mer delar i kroppen gör ont och man ÄR trött....

Känner du att rörelsemönster avviker mycket från hur din bebis brukar vara, rekommenderar de att man ska kontakta förlossningen och rådgöra i landstinget där jag bor. Är man orolig generellt ska man här kontakta sin ordinarie BM och rådfråga... Ring in och gör det senare, de kan säkert lugna dig. :)

Svar på tråden HJÄLP MIN MAGE FÖRSVINNER!