• Anonym (nä)

Jag får inte flytta av pappan till barnet!!!

Tja jag anser ju att TS ska fullfölja sina planer på att flytta. Pappan har valt bort deras planer till förmån för en annan kvinna och barnet är inte fött än.

Barnet kommer troligen inte direkt sakna sin biologiska pappa, som ju inte ens från början ville bli delaktig, (troligen kommer inte hans tjej vilja ha en annans unge på halsen heller om hon inte är av den sorten som tror att hon ska få bli mamma till barnet) eftersom det troligen kommer att få andra förebilder som är lika bra. När och om barnet frågar efter sin pappa kan de ju ta upp kontakten. Om pappan vill.

Låter på mig enkom som att pappan vill krångla, eller hur hade han tänkt sig det hela? Ska han lattja av sig lite nu med den andra kvinnan som kanske inte var så bra som han trodde och sen komma tillbaka till TS?

Skit samma det är inte ett barn än så flytta du.

• Anonym (nä)
    mammalovis skrev 2014-09-11 19:35:15 följande:

Om du ska ha rätt att flytta som du vill är det nu när du är gravid. Om barnet är fött och pappren för gemensam vårdnad är underskrivna har du inte rätt att flytta som boendeförälder utan pappans medgivande.

Sedan är ju frågan vem som är boven i dramat. Båda blivande föräldrarna hade spikat allt för att flytta till Paris tillsammans. Sedan får den kommande fadern kalla fötter och skaffar ny flickvän. Betänk nu istället att ts hade hunnit flytta till Paris med nytt arbete och boende och upptäcker att hon är gravid. Ska hon då flytta hem till Sverige för att pappan till det blivande barnet plötsligt vill det? Jag är kluven.

Jag hade tyckt det varit totalfel om den blivande mamman plötsligt flyttar till Paris när hon blir gravid utan att pappan haft en plan på det, men här sviker ju den blivande pappan planerna. Det vore ju kul för mamman att tvingas stanna i Sverige och sedan skiter pappan i sitt barn och ts ska stå där med spruckna drömmar. Jag är helt klart för barnets rätt till en far, men frågan är hur stor rätt den blivande fadern ska ha? Om nu allt var planerat för Paris borde ju den blivande pappan fortfarande kunna flytta dit om han bryr sig. Även i hans fall borde ju barnet vara viktigare än den nya flickvännen ...

Däremot är ju frågan hur lätt det är at kombinera barn - föräldraledighet och jobb i Frankrike, så ta reda på allt ordentligt INNAN.

Varför skulle hon skriva under för gemensam vårdnad? Det är ju helt upp till henne och vill pappan ha gemensam får han stämma henne.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-14 08:33:42 följande:

Hon har gissningsvis stor chans att få ett nytt jobb i Sverige med den arbetslivserfarenhet hon har och även om hon går arbetslös ett tag har hon gott om sparpengar att leva på.

Så hon ska få leva på sina sparpengar för att mannen valt att sticka med en annan kvinna? Eh? Tacka fan för att Jon tänker flytta ändå istället för att lyssna på den här skiten där bara mamman ansvarar för barnets relation till pappan som ska bli serverad på silverfat.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-13 20:12:07 följande:

Som andra har skrivit så har förutsättningarna ändrats sedan de bestämde sig för att flytta och det är alltid ett större steg att flytta utomlands än att stanna. Ts har valt att behålla barnet och får ta konsekvenserna av att det. Hade hon gjort abort hade hon kunnat flytta utan problem.

Då kan man lika gärna säga att mannen får ta konsekvenserna för att han stack till en annan kvinna.
  • Anonym (Nä)
    Nixe skrev 2014-09-13 21:01:20 följande:

Vad hade gällt om de hunnit flytta till Paris? Hade ts behövt säga upp sig och flytta med hem till Sverige igen om mannen bestämt sig för att vara otrogen och sticka tillbaka då? Allt för att vara pappans lust till lags eller?

Det undrar jag också...
  • Anonym (Nä)
    Anonym (a) skrev 2014-09-14 16:54:32 följande:

Han är den man TS valt att ha som pappa till sitt barn.

Det är TS version att han vill ha barnet pga TS hittat en ny man. Svårt att tro att detta är hela sanningen. Han har ju själv ny flickvän. Låter troligare att han faktiskt kommit fram till att han vill ha barnet nära sig.

Det måste göra fysiskt ont att vara så godtrogen och naiv..
Svar på tråden Jag får inte flytta av pappan till barnet!!!