• Anonym (suck)

Jag får inte flytta av pappan till barnet!!!

Drottningen70 skrev 2014-09-11 19:27:20 följande:

Om man på allvar tror att ett barn bara förändrar om man själv tillåter det så är man antingen barnlös eller en rätt

Kass föräldrar. De flesta som uttryckt en sådan naiv inställning brukar som förälder rodna åt sig själva. Förutom då den kategori som fortsätter att sätta sina egna önskningar och infall först. Sanningen är att ett barn förändrar allt, man är inte längre huvudperson i sitt eget liv.

Tyvärr är den kategori som fortsätter att leva som om barnen inte fanns överrepresenterad på FL. Beklämmande att det är så många som inte inser att man inte kan få allt här i livet.
  • Anonym (suck)
    Nenne666 skrev 2014-09-11 18:36:45 följande:

Hon valde att behålla barnet och med det får hon stå sitt kast.

• Anonym (suck)
    Anonym (a) skrev 2014-09-13 08:06:43 följande:

Man har väl all rätt i världen att bli chockad och inte vilja ta till sig en graviditet, för att sedan ändra sig. Barnet är ju inte ens fött än. Eller vad tycker du om mammor som först tänkt göra abort, men sedan ändrar sig och behåller barnet? Skall de inte få en chans att vara förälder då?

Tyvärr finns det ett enormt förakt för män och pappor på FL, medan en mamma aldrig kan göra fel.
  • Anonym (suck)
    nevermind skrev 2014-09-13 11:56:38 följande:

Har du ens läst det TS har skrivit?

Jag har läst vad ts skriver. Att exet ändrat sig och velat ha kontakt med barnet efter att han fått höra om den andre mannen betyder inte automatiskt att han skulle bli en dålig pappa.
  • Anonym (suck)
    Anonym (B) skrev 2014-09-13 12:39:21 följande:

Hur många av er som anser att mamman ska planera hela sitt liv runt att exet ska kunna se barnet utan minsta anstängning har haft " pappor" som inte brydde sig om er?

Vet ni hur det känns att man som liten sitter i fönstret hela dagen och väntar på sin "pappa" som aldrig kommer?

( och inte ens ringer)

Jag är uppvuxen med skilda föräldrar och min pappa bodde väldigt långt ifrån mig under flera år. Det är på grund av den erfarenheten jag tycker att det är fel av ts att bosätta sig så långt från sitt barns pappa.
  • Anonym (suck)
    Anonym (å andra sidan...) skrev 2014-09-13 18:39:10 följande:

Fast nu är det inte ts som väljer att bosätta sig långt från pappan. Hon hade ju redan allt ordnat i Paris, vilket han också hade. Nu har han valt att bosätta sig i Sverige  istället - dvs långt från ts och barnet. Det är inte ts fel och inte något hon ska behöva ordna upp. Han har eget ansvar för sin kontakt med barnet.

Min pappa bodde 5 min ifrån mig och han fanns aldrig där för oss. Han hade lika gärna kunnat bo på andra sidan jorden, det hade antagligen varit bättre. Då hade vi haft en orsak till att vi aldrig träffades. Nu blev det uppenbart att han sket i oss totalt.

Som andra har skrivit så har förutsättningarna ändrats sedan de bestämde sig för att flytta och det är alltid ett större steg att flytta utomlands än att stanna. Ts har valt att behålla barnet och får ta konsekvenserna av att det. Hade hon gjort abort hade hon kunnat flytta utan problem.
  • Anonym (suck)
    Anonym (a) skrev 2014-09-13 19:47:37 följande:

Vad märkligt att det är så många som haft dålig kontakt med sin pappa som uppmanar TS att göra samma sak mot detta barn.

Ja, det är märkligt.
  • Anonym (suck)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-13 20:50:25 följande:

Hon kan flytta för han har inget att säga till om. Han får ta konsekvensen av att han lämnade sin gravida flickvän när de skulle flytta utomlands. TS har ett arbete och ska försörja sig. Något killen inte har gjort utan levt på TS. Är det bättre med två fattiglappar som inte kan försörja sig eller en som kan arbeta som måste flytta dit jobbet finns.

Ts är ingen fattiglapp som inte kan försörja sig utan hon har redan hunnit jobbat ihop mycket sparpengar i Sverige. Det låter inte direkt som att hon sitter i sjön ekonomiskt om hon stannar där hon är.
  • Anonym (suck)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-13 21:03:53 följande:

Vad är barnets bästa. Att ha en förälder som kan försörja det eller två som inte kan det i Sverige och barnet blir fattig.

Ts flyttar inte för att kunna försörja sig utan för förverkliga en dröm.
  • Anonym (suck)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-14 07:01:42 följande:

Hon har kanske redan hunnit säga upp sig på sitt gamla jobb för jobbet i Paris. Bara för att hon har tjänat pengar betyder det inte att hon har jobbet kvar. Nä TS har inga skyldigheter gentemot den man som lämnat henne. Hon har bara skyldigheter gentemot barnet när barnet är fött. Det betyder inte att mannen kan bestämma över TS och hon är livegen gentemot honom. Han valde en annan kvinna och valde att stanna kvar i arbetslöshet. TS väljer att åka för att kunna arbeta och utvecklas inom det yrke hon har. Det kanske räcker att hon arbetar några år så kan hon flytta hem och får ännu bättre befattningar i Sverige. Men det är iof helt ot.

Man har ansvar för sina egna relationer. Pappan har ansvar för sin relation till sitt barn och TS har ansvar för sin relation till sitt barn. Vill pappan ta ansvar för sin relation så flyger han till Paris med jämna mellanrum för att träffa sitt barn och TS tar ansvar för sin relation till sitt barn genom att inte neka barnet sin far och åker och hälsar på släkt och vänner inkl pappan i Göteborg i den mån det finns utrymme i TS fritid. TS kan däremot INTE ta ansvar för pappans relationer.

Hon har gissningsvis stor chans att få ett nytt jobb i Sverige med den arbetslivserfarenhet hon har och även om hon går arbetslös ett tag har hon gott om sparpengar att leva på.
  • Anonym (suck)
    Anonym (a) skrev 2014-09-13 23:10:49 följande:

TS ex hade redan bestämt sig för att stanna i Sverige när hon fick veta att hon var gravid. Då hade hon de givna förutsättningarna: detta barns pappa kommer bo i Sverige.

Utifrån detta fattar hon ändå ett beslut att behålla barnet.

Det är inte rimligt att han skall ta med sig sin nya flickvän och flytta utomlands, när han redan tidigare gjort klart att han tänker bo i Sverig. Annorlunda hade det väl varit om de redan hunnit flytta allihop, och TS blivit gravid när de bägge bodde i Paris.

• Anonym (suck)
    nevermind skrev 2014-09-14 02:13:31 följande:

TS, jag är nästan hundra på att han kommer skita i barnet sen när det är fött om du stannar i Sverige.

Även om han först inte ville ha barnet kan han mycket väl bli en utmärkt pappa bara han får chansen. Det är fel att döma ut honom på förhand innan barnet ens är fött.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kejsarinnan 70) skrev 2014-09-14 00:21:45 följande:

Gäller det även kvinnor som först inte vill behålla det barn de barn väntar? Om man blir ofrivilligt gravid och först säger att man inte vill ha det, man vill göra abort o s v men ändrar sig och vill behålla barnet, ska man då vara tvungen att göra abort för man måste hålla fast vid sitt första beslut?

Hade det varit en kvinna som velat göra abort först hade det jublats över att hon ändrat sig, men när en man ändrar sig om ett barn han först inte ville ha är världens skitstövel. Som sagt, det finns ett stort mansförakt på FL och det är nästan så jag skäms över att vara kvinna.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Nä) skrev 2014-09-14 11:32:52 följande:

Så hon ska få leva på sina sparpengar för att mannen valt att sticka med en annan kvinna? Eh? Tacka fan för att Jon tänker flytta ändå istället för att lyssna på den här skiten där bara mamman ansvarar för barnets relation till pappan som ska bli serverad på silverfat.

Som sagt, hon valde att behålla barnet med vetskapen om att pappan valt att stanna i Sverige och då får hon stå sitt kast.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Nä) skrev 2014-09-14 11:37:59 följande:

Då kan man lika gärna säga att mannen får ta konsekvenserna för att han stack till en annan kvinna.

Det gjorde han ju innan graviditeten var känd. Han har inga skyldigheter gentemot ts, däremot har båda föräldrarna skyldigheter gentemot barnet.
Svar på tråden Jag får inte flytta av pappan till barnet!!!