• lillaponnyn

skattepapper hemsickat?

När jag öppnade min post idag ett skattepapper på¨hur mycket jag hade tjänat under året och betalat skatt

jag har inte skickat efter detta papper

som ni kanske har läst i mina andra trådar tror jag nu att det är min syster och hennes man

samma visa med min pappas telia konto, efter dödsdagen var passwordet ändrat så någon har gjort det, och kan se alla nummer min far ringde med mera

• Svar på tråden skattepapper hemsickat?
  • lillaponnyn

min fråga är kan vem som helst som kan ens personnummer ringa skatteverket och få reda på allt? 

• sportpappa
    lillaponnyn skrev 2014-09-11 16:50:47 följande:

min fråga är kan vem som helst som kan ens personnummer ringa skatteverket och få reda på allt? 

Det är bara vissa uppgifter som är offentliga så nej det går inte att få reda på allt.
    Vad är det för uppgifter som du undrar över och vad skulle någon ha för nytta av att känna till dem?

Att någon ändrar ett lösenord på en inloggning är inte svårt så länge man har lösenordet för att kunna logga in. Lider någon skada av att kunna se var din far har ringt?

Ofta oroar sig människor över sånt som inte påverkar på dem något sätt även om man kan tycka att andra inte ska hålla på och snoka. Fokusera på de viktiga sakerna. Jag har läst din andra tråd om testamente och bodelning och där har du saker att fokusera på.
  • lillaponnyn
    sportpappa skrev 2014-09-11 18:23:11 följande:
    Det är bara vissa uppgifter som är offentliga så nej det går inte att få reda på allt.
    Vad är det för uppgifter som du undrar över och vad skulle någon ha för nytta av att känna till dem?

Att någon ändrar ett lösenord på en inloggning är inte svårt så länge man har lösenordet för att kunna logga in. Lider någon skada av att kunna se var din far har ringt?

Ofta oroar sig människor över sånt som inte påverkar på dem något sätt även om man kan tycka att andra inte ska hålla på och snoka. Fokusera på de viktiga sakerna. Jag har läst din andra tråd om testamente och bodelning och där har du saker att fokusera på.
    felet är att jag har ringt mycket från hans telefon till saker som jag ej vill att min syster ska snoka i för då blir det alltid det med hot på det, hon snokar i allt
    Men en så länge har hon inte tagit upp något av dem telefonummerna som tur är
Svar på tråden skattepapper hemsickat?