• nozpa

Leksaker till 6 årig kille.

Tips önskas. Vad leker dom med i den åldern? Dom har inga former av tv-spel och ingen dator hemma. Så allt sådant går bort.
    Men något skoj förutom puzzel borde han väl kunna få tycker jag. Så vad leker era 6-7 åringar med?

• Svar på tråden Leksaker till 6 årig kille.
  • nozpa
    Tow2Mater skrev 2014-09-11 18:43:47 följande:

Min får en pilbåge med pilar och måltavla (sporttyp).
    Lego.

Vilken typ av Lego är poppis?
  • Tow2Mater
    nozpa skrev 2014-09-11 18:45:06 följande:
    Vilken typ av Lego är poppis?
    Just nu bygger han monster med fantasins hjälp och de storre 2 x 6 bitarna. Men spindelmannen och järnmannen satserna gillar han.

Funderar på meccano, eller är 6-åringar for små for det ännu? jag vet inte.
  • 5by5

Plusplus eller vad det heter gillar min dotter som är 6

• Natulcien

Det är väl väldigt individuellt. Men min systerson älskade pussel och byggsatser (lego, geomag t.ex.) i den åldern. Och roliga spel, alltså inte dataspel, utan brädspel. Lätt-att-läsa-böcker, kanske?

• nozpa

Det får bli något lego. Jo men hans föräldrar har sagt att han önskar sig puzzel varje födelsedag o jul nu. Så känns som att det är dags för något annat. Han verkar inte intressera sig så mycket för det ändå.

Men lego får det bli! :) Tack för tipsen.

• cosinus

Min 6-åring leker väldigt lite överlag med leksaker. Däremot är han väldigt intresserad av bollar och rörelse så i princip alla bollar, klubbor, målvaktshandskar och annat hade gått hem.

Lego funkar och då är det mest chima som han gillar just nu. Storebror har alltid gillat starwars och även ninjago.

• Litet My

Böcker och pyssel gillade min son i den åldern. Gärna böcker om "hur saker funkar".

• alexs mamma

Min sexåriga son älskar att pyssla det finns massor med pärlor pärlpattor etc att köpa. Sedan är pysselböcker kul med klistermärken som innehållet massor med uppgifter att lösa. Träna på att räkna skriva etc. Han gillar att lyssna på böcker på cd skivor, fick en enkel bakbok med recepten i bilder så nu bakar vi bröd kakor å desserter tillsammans. Lego är kul spel för hela familjen mm

• nozpa

Ni har massor av bra förslag. Uppskattas verkligen! :) Ska komma ihåg inför julklapparna också.

Svar på tråden Leksaker till 6 årig kille.