Inlägg från: Anonym (smygfota) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smygfota)

Runka till porr vid IVF?

Anonym (kille) skrev 2014-09-16 09:08:27 följande:
    Det kan du tycka. Inom argumentationsteknik kallas det för "det sluttande planet" och är ett nybörjarfel. Lär dig argumentera så kommer det funka bättre för dig här på FL.
    Äh! Tagit bilder och använt till sånt har väl alla gjort? Bry dig inte om FL-maffians moralpanik. Den stämmer ändå aldrig överens med hur dom uppför sig själva utanför forumet. Du kan ge dig fan på att dom flesta moralkärringar här har suttit hemma och gnuggat och tänkt på kollegor, men inte fan tycker dom att det skulle vara kränkande.
  • Anonym (smygfota)
    AstridH skrev 2014-09-16 14:35:49 följande:
    Härskarteknik kallas det du håller på med just nu. Det är en uppriktig undran, hur ska jag veta var dina gränser går när du vid första anblick ger ett gränslöst intryck?
    Anonym (smygfota) skrev 2014-09-16 09:17:15 följande:
    Äh! Tagit bilder och använt till sånt har väl alla gjort? Bry dig inte om FL-maffians moralpanik. Den stämmer ändå aldrig överens med hur dom uppför sig själva utanför forumet. Du kan ge dig fan på att dom flesta moralkärringar här har suttit hemma och gnuggat och tänkt på kollegor, men inte fan tycker dom att det skulle vara kränkande.
    Att gnugga till sina kollegor är en sak - att smygfota dem är en helt annan.

Kalla det vad du vill, det är alltjämt ett grundläggande argumentationsfel. Och enligt ditt sätt att resonera (att smygfota en person och sedan runka till bilderna -> att tafsa på en person som sover) så gäller ju samma förhållande (både kausalt och semantiskt) för att tänka på den person och runka -> att smygfota en person och runka -> att tafsa på en person som sover. Förstår du?
  • Anonym (smygfota)
    AstridH skrev 2014-09-16 18:46:07 följande:
    Eller så kan man se det som att tankar har du för dig själv och de får inte fysisk/fast form, medan du genom att smygfota någon har tagit ett fysiskt steg i att gå över en integritetsgräns som de flesta inte tycker är okej. Det är inte okej för mig att du smygfotograferar min kropp oavsett om du använder den till runkmaterial, och att du öht gör det och sedan drar en runk till bilderna gör att jag undrar vilka andra gränser du kan tänkas passera.
    Ok, så med samma resonemang som du har (vilket som sagt är ett helt felaktigt slutledningssätt) så skulle man kunna tänkta sig följande scenario; en kille och en tjej har vattenkrig, han är på väg att slänga en hink vatten på henne och ropar nej. Han gör det iaf. Då skulle du alltså påstå att han är kapabel att våldta någon eftersom han gör saker mot andras vilja? Ser du felet i slutledningen? Du får nog ta dig en funderar på hur du ser din omgivning eftersom du drar helt sjuka slutsatser. Det kan inte vara lätt att vara din omgivning.
Svar på tråden Runka till porr vid IVF?