7 - 800 kcal/dag
Har testat Viktväktarna i månader och följt progremmen punkt till pricka och har inte gått ner mer än 2-2,5 kilo på kanske 4-5 månaders Viktväktande.
DÅ tröttnar jag.
Testade 5:2 förra året. Likadant där. Gick ner 2 kg men inget mer. Fast att jag tänkte mig mycket för även på ätardagarna.
Så jag vill INTE ha några negativa kommentarer utan PEPPNING och TIPS på det jag frågade om.
Har du/ni inga konkreta tips så behöver ni INTE svara.
Tackar!
Men då kanske du bara behöver skaffa lite tålamod? Även en viktnedgång på ett drygt halvkilo i månaden ger en ganska betydande viktnedgång om man ger det tid (det vet jag, eftersom jag har gjort så).
Om jag vore du skulle jag se till att få i mig tillräckligt mycket protein. Ditt proteinintag ska ligga högt (1,5-2 g per kilo kroppsvikt) för att minska muskelförluster så mycket som möjligt, helst borde du styrketräna också men då borde du äta mer. Tonfisk på burk, kyckling, vilt, torsk/sej är exempel på magra och kalorisnåla proteinkällor. Kokt potatis är mättande och ger få kalorier. Grönsakssoppor är väldigt kalorisnåla - rödbetssoppa, blomkålssoppa, broccolisoppa, jordärtskockssoppa. Fett är energirikt men du måste se till att få i dig fett också, det behöver kroppen för att fungera.