Firar barn föräldrars bröllopsdag? Vad är brukligt?
Är det brukligt som barn att uppvakta sina föräldrar på större bröllopsdagar som 20, 30, 40 år? Vad ska man ge eller göra i så fall?
Är det brukligt som barn att uppvakta sina föräldrar på större bröllopsdagar som 20, 30, 40 år? Vad ska man ge eller göra i så fall?
Jag tror att det är väldigt individuellt.
Jag gratulerar mina föräldrar på deras bröllopsdag och när det varit jubileumsår så ger jag dom en blomma.
vi har satt in deras bröllopsfoto i tidningen. det är väl ungefär det + ringt och sagt grattis
När de firade 25-årig bröllopsdag bjöd jag och min ena syster dem på en överraskningsmiddag med ungefär samma mat som de hade på bröllopet, samma gäster mm. (de hade ett litet bröllop)(min andra syster jobbade utomlands)
Annars brukar jag gratulera dem muntligt. När de firade guldbröllop bjöd de på fest och då fick de en present av oss.
Mina svärföräldrar bjöd ut barn, barnbarn och svärdöttrar på restaurang när de hade bröllopsdag.
Tack för svaren. Fler som vill väga in?
Med mitt ex så firade vi svärisarna när de firade 30 år. fast det var dom som bjöd oss alla på en kryssning.
Nu har vi inga som har varit gifta så länge.
Jo styvmor bjöd alla tre barn med respektive och barnbarnen på en resa till Turkiet en vecka all in klusive. För pappa och hon fyllde 70 samma år och hennes son femtio. Jag tror de också firade trettio år.
Jag skulle i alla fall ge blommor på en jämn bröllpsdag.
Annars är det ju bara de som är gifta som firar sin bröllopsdag inte alla runt om kring en.